søndag den 9. januar 2011

Sakura festivalen falder endnu en gang sammen med SVS

Da SVS i sin tid så dagens lys i 2008, blev det afholdt i april. Dengang vidste vi jyder ikke, at blev fejret Sakura festival i København på samme tid. I 2010 flyttede SVS lokation og dermed også afholdelsesdatoer fra april til maj. Således kunne københavnerne både komme til Sakura festival i april og SVS i maj. (Jeg ved faktisk ikke, hvordan det var i 2009. SVS rykkede jo tidspunkt, så måske faldt det ikke sammen der.)

MEN i år har Sakura festivalen altså valgt at rykke til maj også - og endda til samme weekend som SVS.

Jeg forstår egentlig godt, at Sakura festivalen er blevet rykket, for der var ikke meget sakura over sidste år - i hvert fald ikke på de billeder jeg så derfra. Men de kunne da godt lige have lagt det en weekend senere end nu.
Jeg ved ikke, hvor stor en indflydelse Sakura festivalen har på, om folk kommer til SVS eller ej, men jeg tror da, at nogle vælger den frem for SVS - især københavnerne, da de jo har kortere til den. Rettelse... jeg ved, at nogle ikke kommer pga. af den. Genki skal nemlig reklamere under den, men det må de jo om.

1 kommentar:

  1. Så vidt jeg kan se så blev Sakura festivalen og SVScon afholdt på samme tid i 2009 (18-19. april).

    Så det har kun været i 2010 det er lykkedes at holde de to arrangementer adskilt ^^

    SvarSlet