onsdag den 28. november 2012

Decembers events

December ser ud til at være noget tynd med hensyn til events, men siden mange af dem jeg har kunnet finde, ligger på den 1. december, har jeg valgt at poste dette indlæg allerede nu i november. Jeg gætter på, at det skyldes, at der ofte er så mange andre ting at se til i den måned: julefrokoster med familie, arbejde, skole/studie, gaveindkøb, ferie og for nogen eksamen og/eller opgave. Jeg har da heller ikke selv planer om at deltage i noget i miljøet her i december. Jeg vil bare læne mig tilbage, se min julekalender og sidst på året, vil jeg se tilbage på hvad 2012 har givet os af anime. 

Husk at der ud over de listede events, stadig er faste arrangementer rundt omkring i landet.
MangaZone i Aalborg mødes hver mandag.
Taiyotaku i Viborg mødes hver anden torsdag.
Otaku Batsu Aarhus (OBAA) i Århus mødes den anden lørdag i hver måned.
Anime i Odense (AIO) i Odense mødes hver fredag.

Fredag den 30. november - søndag den 2. december: Chibi Gaffa event 7
Sted: Campus Djursland
Pris: 25 kr. for prøvemedlemsskab, 50 kr. for fuldt medlemsskab året ud
Sidste frist for tilmelding er i dag den 28. november. Der står ikke rigtig så meget om, hvad der kommer til at foregå til eventet, men der plejer at være mulighed for at hygge sig med forskellige konsolspil. Denne gang vil der muligvis også være noget juleklip.

Lørdag den 1. december: Winter cosplay walk
Sted: Aarhus Skøjtehal, Gøteborg Allé 9, 8200 Aarhus N
Pris: Entré til skøjtehallen (voksne 45 kr. og børn 25 kr.) + leje af skøjter (45. kr)
Vinter cosplay walk på skøjter tilføjet et par små events i løbet af turen.

Lørdag den 1. december: International Lolita-day i Aalborg
Mødested: Aalborg station
I anledningen af den internationale lolitadag er der arrangeret et lille hyggearrangement. Planen er at besøge Aalborg julemarked og Historisk Museum. Dresscode er lolita. Tilmeldingsfrist er i morgen den 29. november.

Sted: Kulturbroen, Strandgade 3, 9400 Nørresundby
Pris: Gratis for medlemmer. Halvt medlemskab (gælder for det givne event) koster 50 kr. og fuldt (gælder 1 år) koster 100 kr. Medbring to pakker af en værdi til 20 kr. til pakkespil.
Anime Kita fejrer 5-års fødselsdag sammen med den årlige julefrokost. Der er lagt et lille program for aftenen og ellers står den bare på hygge. Der vil være et tag-selv-bord med forskelligt julemad og selvfølgelig ris a la mande til dessert med mandelgave. Der har dog været rift om pladserne, så der er fyldt helt op.

Lørdag den 8. december: Jule meet-up i København
Mødested: Københavns Hovedbanegård under uret
Meet-up for brugerne på J-Fashion.dk - man er dog også velkommen selvom man ikke har en bruger. Jeg tror dog, at det mest er tiltænkt folk med interesse for lolita og andre japanske tøjstile. Turen går bl.a. til Tivoli.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar