torsdag den 27. oktober 2016

Bekymringer blev vendt til glæde

Som optakt til GEEKcore lavede jeg et interview med Victor M. Alring. Vi var bl.a. omkring hans forventninger, manglen på information, det daværende tynde program og GEEKcores potentiale. Jeg har hevet fat i Victor igen, for at høre lidt om, hvordan det så gik til GEEKcore. Victor havde en rigtig god conoplevelse og nød at være almindelig deltager for en gangs skyld. Victor er manden bag Genki og repræsenterer ofte Genki ude til andre conner. Men ikke denne gang. Til GEEKcore 2016 var han "i civil". Som conarrangør ser og interesserer Victor sig for nogle lidt andre aspekter end den gængse congænger som I kan se i hans udtalelser.


Hvad synes du om lokalefordelingen og Valby Kulturhus som ramme?
Valby Kulturhus er super som venue for events der ikke har flere end 800 deltager (af hensyn til brandsikkerheden). De har en teatersal til sceneevents, aflukket 1. sal til staff, et game room på 2. sal, brætspil og event rooms på 3. sal, Fablab på 4. sal, og til sidst et stort lokale på 5. salen til større paneler, workshops og dets lige - dette er baseret på GEEKcores opsætning.

Man skal bestemt ikke undervurdere Valby Kulturhus, som er, hvor både J-Popcon, Genki, Københavns Anime Forening (nu lukket), og GEEKcore har haft deres respektive oprindelser.


Hvad synes du om de forskellige områder til GEEKcore 2016? Var der et område, som du brugte mere end de andre? 
Det var meget godt sat op og nemt at finde rundt i.
Jeg tilbragte nok mest tid med at gå rundt og vise folk, der aldrig før havde været til en con, rundt, så der var ikke så meget tid til mig selv. Den tid jeg dog havde, blev primært brugt i game room, da jeg ville være med i Rocket League turneringen.


Hvordan forløb check-in til GEEKcore 2016? 
Jeg havde arbejde efterfulgt af et møde i byen, så jeg nåede desværre først derover ved 17:00-tiden. Til den tid var køen færdig, og man kunne komme ind med det samme, så det var jo super fedt! Men man gik reelt set bare op til skranken, fik skannet sin billet og fik sit armbånd.


Hvilke events deltog du i, og hvad synes du om dem?
Jeg nåede, som nævnt tidligere, ikke at deltage i synderligt meget, og en af de eneste ting jeg decideret kom for at deltage i blev aflyst på grund af manglende deltagere, hvilket var lidt ærgerligt.
Jeg har dog hørt fra mange andre, at de var rimelig tilfredse overall, og det lader til, at der har været mange eksterne, der lavede events.


Hvad synes du generelt om GEEKcore 2016? Levede connen op til dine forventninger?
Jeg kan med glæde sige, at mange af de bekymringer jeg personlig havde før connen allerede var taget højde for, hvilket var super fedt!

Efter den ventede opdatering af deres eventskema, der tredoblede antallet af events (fra 21 til 66), så var der også en langt større dækning af forskellige interessegrupper. Blandt dem var rollespil, som jeg sidste gang nævnte, at jeg følte var lidt underrepræsenteret, årsagerne værende manglende annonceringer og events på eventskemaet.

At så mange af folks planer og ideer blev til realiteter er altid en fryd at se - så overordnet har GEEKcore og dets frivillige gjort det super godt. Kommunikationen var dog lidt rodet, hvilket de også selv har erkendt, men som jeg også nævnte sidste gang, så er både intern og ekstern kommunikation en akilleshæl for mange danske conner - hos Genki arbejder vi stadig på at forbedre vores kommunikationsflows via nye tiltag hvert år, til trods for at vi har været til længere.


Hvordan synes du, at dette års GEEKcore var i forhold til sidste års?
Nogle ting var bedre end sidste år, mens andre var lidt dårligere, men som helhed var det positivt, og det er fedt at se GEEKcores potentiale blive realiseret.

Jeg har snakket meget kort med Allan (Petersen; manden bag GEEKcore) omkring fremtidsvisionerne, og hvis alt klikker for ham/dem, så har folk endnu mere at kunne se frem til mht. GEEKcore 2017. Mere end det vil jeg ikke afsløre, så husk at følge deres Facebookside for mere info, der løbende frigives.


Hvad var din bedste oplevelse til GEEKore 2016?
Det var at møde nogle folk, jeg ikke havde set længe. Udover det, så var det faktisk at opleve en con i DK som deltager i stedet for som repræsentant på vegne af en anden con. Det gav meget bedre dybde og indblik i den feedback, man selv har fået, fordi man kan gå en mil i deltagernes sko og se tingene meget bedre fra deres side, uden at være farvet af at man har været en del af planlægning.


Hvad var din værste oplevelse til GEEKcore 2016?
Nok at jeg ventede så længe på et event, der blev udskudt og i sidste ende aflyst. Jeg burde have brugt tiden bedre ved at opleve nogle af de andre events, men det er, hvad det er - jeg blev trods alt advaret om, at aflysning var en meget reel mulighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar