onsdag den 13. juli 2016

Uopdaget(?) uhygge til Genki

9 dage til:

Optakten fortsætter her på bloggen, men denne gang skal vi en tur bagom. Det er nemlig ikke en kommende deltager, jeg har lavet et interview med, men en af arrangørerne - nærmere bestemt hovedmanden bag Genki: Victor Alring.

Nogle har måske bidt mærke i det, imens det er gået andre over hovedet, men årets tema til Genki er youkai/horror. Fordi der netop har været så lidt fokus på temaet, valgte jeg at gøre det til emnet for dette lille interview. 

Logoerne er tegnet af Anders Berg.


Hvorfor har I valgt, at Genki skal have et tema?
Oprindeligt valgte vi at have tema, fordi vi gerne ville have noget nyt for hvert år, så folk der har været til Genki mange gange før, ikke følte, det bare var mere af det samme måske bare med et nyt event eller to. Et tema ville samtidigt give os muligheden for at sætte et twist på allerede eksisterende events, og have det hele følge samme røde tråd.


Hvorfor faldt valget på youkai/horror som årets tema?
Vi åbnede for forslag til tema, både internt og eksternt, og samlede så 4-5 stykker, som vi syntes kunne være fede at have, og som var reelle nok til, at de kunne lade sig gøre - vi har derfor desværre afslået ting som "Pink Princess"-tema (beklager). 

Vi havde så et internt møde med vores dekorations- og eventhold, om hvilket tema, de mente, ville være mest interessant at have, og hvor der kunne bygges events og dekorationer rundt om. Vi endte med et meget bredt horrortema, så for at snævre det lidt ind og give det et lidt mere japansk flair, valgte vi Youkai.


Har I brugt/vil I bruge temaet i jeres promovering af Genki 2016? 
Det har vi men desværre ikke i lige så stort omfang, som vi oprindeligt ville.
Kombinationen af gælden der lå i Genki, da jeg købte brandet; faldet af billetsalg, nok grundet de nye datoer og hvor sent sovesalen endelig blev godkendt; og et par andre ting, har gjort, at vi ikke har kunne lave den markedsføringskampagne, vi havde ønsket os.

Det bedste eksempel på promovering med vores tema, er nok den tegnekonkurrence vi afholdte under J-Popcon, hvor alle indsendte tegninger skulle følge vores tema. Tegningerne kan alle findes i vores hjemmesides kunstgalleri.


Hvordan vil temaet komme til udtryk til selve connen?
Som nævnt før er vi stødt på uhensigtsmæssigt mange forhindringer i planlægningen af dette års Genki, så der er rigtigt mange ting, vi desværre måtte skære fra, fordi det ikke kunne nås, eller fordi vi ikke havde pengene alligevel.

Fx var en af vores oprindelige ideer, at alle maids og butlers i vores annoncerede maid cafe skulle være youkai i menneskeform. Det skulle have været sådan, at de kunne afsløres ved, at de fx enten havde to kattehaler som en bakeneko, rævehale som en kitsune, horn i panden som en oni, var blege som en yuki-onna, etc. 
Det har vi måtte skrotte på grund af manglende tid og penge. Det gælder også andre ideer, hvilket er ærgerligt, da vi mener, at det er de små detaljer, der virkelig sælger konceptet. Dog har vores dekorationshold gjort deres ypperste for at sælge stemningen til gæsterne, og vores eventhold har prøvet at komme på events, der passer til temaet også.

Vi har dog internt besluttet - og det har jeg ikke noget imod at annoncere her - at hvis vi ikke får solgt temaet godt nok i år, så holder vi en pause med det, til gælden er betalt af, og vender så forhåbentligt meget stærkt tilbage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar