Torsdag den 1. juni åbnede KōyōCon billetsalget til KōyōCon 2017 med en live stream. Jeg var ikke selv hjemme til at følge med, men heldigvis er den efterfølgende blevet lagt op på Youtube. Jeg har efterfølgende kontaktet KōyōCon for høre lidt om deres tanker omkring live streamen og planlægningen af den. Læs med herunder.
Hvorfor valgte I at åbne billetsalget til KōyōCon 2017 med en live stream?
Efter den første live stream sidste år opstod idéen om at åbne vores billetsalg med endnu en live stream, hvor arrangørerne tog imod udfordringer ved salg af billetter. Vi kunne rigtig godt lide konceptet, så vi valgte at gentage det igen i år. Vi finpudser det dog stadig, og det kan potentielt blive en tradition i forbindelse med åbning af billetsalget.
Hvem var med til at lave live streamen?
Vi lavede forberedelserne på nogle arrangørmøder, så alle har kunnet komme med deres besyv til streamen.
Vi valgte folk ud til at være med under selve streamen blandt dem, der ville være relevante for deltagerne at kende ansigterne på, havde tid til at være med, og som havde rigtig meget lyst til at være med. Det blev til følgende personer under streamen:
Disse personer var på som værter:
Line (formand, eventleder)
Ida (næstformand, gopherleder)
Erika (eventleder)
Aya (cosplayleder og grafisk leder)
Mette (leder for artist alley og bring’n’buy)
Samt følgende folk til at dukke op til udfordringer af og til:
Hakim (PR-ansvarlig)
Martin (techleder, lokation)
Denni (gopherleder)
Og ikke at forglemme vores fantastiske teknikere til at styre det hele bagved:
Mira (techleder)
Martin (techleder, lokation)
Hvordan fandt I på indholdet til live streamen, og hvilke tanker gjorde I jer ellers i planlægningsfasen?
Vi erfarede fra sidste år, at det nok ville være en god idé at slå de to live streams sammen, da billetsalgsstreamen fra sidste år manglede lidt indhold mellem udfordringerne. Derfor skulle relevante oplysninger om connen selvfølgelig med. Vi valgte også at have flere værter på i år, så vi kunne skifte lidt, da det kan være hårdt at være på så længe. Deraf fik vi også mere variation undervejs.
I forhold til selve udfordringerne kom vi på en liste inspireret af selskabslege, og hvad vi ellers kunne finde på af små sjove ting. Vi spurgte også efter idéer og ønsker på vores Facebookside og besluttede, at seerne kunne få lov til at stemme på personer til at tage udfordringer i nogle tilfælde, hvilket blev rigtig sjovt under streamen.
Vi besluttede derudover at lade denne live stream begynde samme sted, som den sidste stoppede: med Just Dance. Desværre var der nogle tekniske problemer, så en stor bid af dansen kom ikke med. Vi skulle selvfølgelig også have kage med, når nu vores maskot havde fødselsdag.
Hvad synes I selv, var det sjoveste under live streamen?
Overordnet set at udføre de forskellige udfordringer. Nogle af arrangørernes favoritter var de stærke nudler med Aya og Line, Mettes tegning af Koyo uden brug af hænder, lagkage uden hænder og syn med henholdsvis Line og Ida og afslutningen af det hele, hvor Overlord (Line) klaskede en kage i hovedet på Underlord (Erika). Kage i hovedet var det mest populære fra vores sidste live stream, så den måtte vi altså bare have med igen. Det kan måske også gå hen og blive en tradition.
Hvor stor en effekt vurderer I, at live streamen har haft på billetsalget?
Vi fik solgt 51 billetter i år mod 128 billetter sidste år. Så vi fik solgt mindre end sidste år, men stadig en fin mængde. Dog åbnede vi også billetsalget tidligere i år end sidste år, hvilket måske kan have haft lidt indvirkning på antallet samtidig med at vi streamede på en hverdag i år. Vi vil hvert fald tage det med i vores overvejelser, når vi skal planlægge fremtidige streams.
Hvor mange så med på live streamen?
Vi har ikke tal på, hvor mange forskellige der så med på streamen, men der har hele tiden været mellem 30 og 40 mennesker, der så med.
Har I tænkt jer at lave flere live streams op til KōyōCon 2017?
Det er muligt, hvis vi finder det relevant, men det er ikke noget, som vi har besluttet endnu.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar