mandag den 13. januar 2020

Anime 2019: Oversigt

Så er det blevet tid til at se tilbage på det forgangne animeår. Mit tilbageblik gælder anime, der er afsluttet i 2019, som jeg har set til ende - plus et par undtagelser. I 2018 blev det til 34 anime. I 2019 er det kun blevet til 30. Dette tal kan dog diskuteres alt efter, om man tæller specials sammen med deres serie og film som enestående eller som én filmserie. Men det ligger altså deromkring de 30.
Derudover er jeg stadig  i gang med to serier: Carole & Tuesday hvor jeg i skrivende stund har set 12/24 episoder + Demon Slayer hvor jeg har set 7/26 episoder. Det er disse to, som muligvis kan finde på at dukke op i mit tilbageblik, selvom jeg ikke har afsluttet dem.
Herunder kan I se en oversigt over, hvad det så er, jeg har fået set. Så I kender grundlaget for de kommende blogindlæg om animeåret 2019.

Fra efterår 2018:
  1. Run with the Wind
  2. That Time I Got Reincarnated as a Slime 
  3. Tsurune - Kazemai Koukou Kyuudoubu + special

Fra vinter 2019:
  1. Dororo
  2. Kaguya-sama: Love is War 
  3. My Roommate is a Cat 
  4. The Morose Mononokean 2
  5. The Promised Neverland
  6. The Rising of the Shield Hero 

Fra forår 2019:
  1. Attack on Titan Season 3 Part 2 
  2. Bungo Stray Dogs 3
  3. Sarazanmai
  4. Senryuu Girl

Fra sommer 2019:
  1. Given
  2. Granbelm
  3. Starmyu 3
  4. To the Abandoned Sacred Beasts 
  5. Vinland Saga

Fra efterår 2019:
  1. Ascendance of a Bookworm 
  2. Psycho-Pass 3
  3. Stars Align
  4. The Legend of the Galactic Heroes: The New Thesis - Stellar War Part 1 

Film og OVA'er:
  1. Fate/Grand Order: Zettai Majuu Sensen Babylonia Episode 0 
  2. Haikyuu: Land vs. Sky
  3. Penguin Highway
  4. Psycho-Pass: Sinners of the System Case.1 - Crime and Punishment
  5. Psycho-Pass: Sinners of the System Case.2 - First Guardian
  6. Psycho-Pass: Sinners of the System Case.3 - In the Realm Beyond Is ____
  7. Saga of Tanya the Evil -the Movie-
  8. The Royal Tutor Movie
Jeg troede faktisk ikke, at vintersæsonen ville være så heftigt repræsenteret. Samtidig er det også seks ret forskellige animeserier, jeg har set fra den sæson.
Forårssæsonen blev meget præget af Attack on Titan Season 3 Part 2.
Sommersæsonen var... som den jo typisk er... ret intetsigende. Den klart dårligste animeserier, jeg har set i år er også fra sommersæsonen. Derfor undrer det mig meget, at Vinland kom som en sommerserie. Den har mere karakter af en efterårsserie.
Jeg har placeret Galactic Heroes: The New Thesis - Stellar War under efterår, selvom det er en film, fordi den egentlig fungerer som en sæsonanime sammen med de to andre film (som jeg dog ikke har set).
Psycho-Pass: Sinners of the System står som tre forskellige, da filmene har hver deres historie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar