fredag den 20. april 2018

Anime forår: del 2

Forårssæsonen er rullet i gang, og jeg har fået startet på alle de anime, jeg var interesseret i, som er tilgængelige for mig via streaming på Crunchyroll. Det betyder, at jeg foreløbig springer følgende serier over:
  • Tada-kun wa Koi wo Shinai (Streames på HIDIVE, som vist kun er tilgængelig i USA)
  • Wotakoi: Love is Hard for Otaku / Wotaku ni Koi wa Muzukashii (Streames på Amazon bag en enorm betalingsmur. Jeg ved heller ikke om tjenesten er tilgængelig i Danmark.)
  • Dragon Pilot - Hisone & Masotan / Hisone to Maso-tan og Juushinki Pandora (Disse to er åbenbart blevet købt af Netflix, men bliver nok først udgivet, når alle episoder er ude. Så må vi se, om de også kommer på den danske udgave.)
Det efterlader dog stadig syv nye serier. Jeg har kun set en enkel episode af dem alle sammen på nær Amanchu! Advance og Yosuiro Biyori. 


Amanchu! Advance
Der nævnes ganske hurtigt nogle af begivenhederne i sæson 1, men ellers fortsætter Amanchu! Advance, hvor sæson 1 slap. Det er herligt at være tilbage i Pikari og Tekos selskab, og jeg ser frem til at nyde flere (sommer)øjeblikke med dem. Kunne man lide sæson 1, vil man også synes om Advance.


Comic Girls
Jeg havde som sagt sat mine forventninger til denne serie ned. Jeg havde også advaret Morten om, at det IKKE var en ny Bakuman., vi skulle til at se. Alligevel endte vi med at være ret skuffede efter første episode.
Vi havde håbet på bare en smule substans, men serien kører på moefaktoren og yuri-tendenser. Desværre. Hovedpersonen virker også en smule belastende. Comic Girls får en chance mere med eps. 2, mens hvis der stadig ikke er noget, som fænger i den, bliver den droppet.


Golden Kamuy
OMG hvor var det nogle grimme dyreanimationer. De føltes totalt out of place. Dyrenes design passede slet ikke sammen med stilen i resten af serien. Pigen Asirpas character design adskiller sig også, men jeg tror, det er meningen.
Overordnet ved jeg bare ikke rigtig, hvad jeg skal mene om serien. Historiens ramme blev ridset op i store træk her i epsiode 1. Det er dog mit indtryk, at serien kommer til at stå og falde med dynamikken mellem Asirpa og Sugimoto.


Full Metal Panic! Invisible Victory
Lige på og hårdt. Sådan lægger Invisible Victory ud. Altså bør man ikke springe på Full Metal Panic!-vognen her medmindre, man har læst godt op på serien. Når det så er sagt, er noget af det skønne ved anime, at der kan komme en fortsættelse mere end 10 år senere. Tidens tegn ses jo ikke på animerede figurer. Dog synes jeg, at Sagara lød anderledes, men det er den samme seiyuu. Hans stemme kan selvfølgelig have ændret sig. 
Eps. 1 er en fin balance mellem skoleliv og "den militære action side". Sådan som banen kridtes op, tror jeg dog, at Invible Victory får svært ved at bibeholde den balance - og det var netop FMP!'s styrke. Men. Nu må vi se hvordan det går.


Legend of the Galactic Heroes: Die Neue These 
Dette er en serie, hvor man skal holde fokus på skærmen, for der er rigtig meget dialog. Der ser også ud til at blive et stort persongalleri at holde styr på. Her i eps. 1 nøjes vi dog med, hvad jeg gætter på, er tre af de karakterer, der kommer til at spille en rolle. 
Fraktionerne ridses hurtigt op, og så er det ellers i gang med en kamp mellem to flåder af rumskibe. Det er strategi og taktik - og jeg gætter på, at der venter mere af den slags.


Megalobox 
Jeg har aldrig hverken set eller læst Ashita no Joe / Tomorrow's Joe. Så jeg kan ikke sige, om der er referencer, der er fløjet hen over hovedet på mig i Megalobox. Umiddelbart vil jeg sige, at serien kan stå på egne ben indtil videre.
Eps. 1 får givet os et indtryk af den verden, historien udspiller sig i og vores hovedperson Junk Dog. Jeg er vild med seriens look, som føles oldschool og råt. Det passer smaddergodt til serien - indtil videre i hvert fald. 


Yosuiro Biyori / Rokuhoudou Yotsuiro Biyori
Ah... her har vi en rigtig healing anime til fujoshi folket. Jeg kan også godt lide humoren i den. Der er delikate desserter, lækre retter og kvalitetsdrikkevarer, som caféens gæster nyder i fulde drag. Caféens bemanding består selvfølgelig af bishounen (og en lidt tyk kat), som også ser ud til at hjælpe nogle af deres gæster med deres problemer Bartender style. Tilhører man målgruppen er serien en fornøjelse. Hvis ikke kan man bare gå udenom. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar