søndag den 5. marts 2017

Anime vinter: del 2

Jeg ser fortsat kun tre af vintersæsonens serier. Jeg har gået og luret på henholdsvis Fuuka og Masamune-kun's Revenge, men de klip, artikler og anmeldelser jeg har set og læst, har ikke formået at overbevise mig om, at de skal have en chance. Altså forbliver jeg i min lille boble med mine tre serier, som jeg er godt tilfreds med. De kan alle tre ses på Crunchyroll.


Genrer: drama
Episoder set: 8/12
Sæsonens bedste serie (ja, jeg ved det er nemt at sige, når jeg kun ser tre :p). Descending Stories holder bare niveau, og fortsætter med at fortælle en interessant historie om nogle komplekse karakterer, deres relationer til hinanden, deres personlige udfordringer og dilemmaer. Der er kræset for detaljerne i serien. Se f.eks. Under The Scope Reviews' video Anatomy Of A Scene: Showa Genroku Rakugo Shinjuu's Shocking Twist (men først EFTER du har set eps. 7, da der er en stor afsløring i den episode, som videoen også behandler).
Det er også en flot serie, der med billede og lyd sætter en særlig stemning. Jeg kan også endnu bedre lide Descending Stories end den første sæson. Jeg tror, det især skyldes fraværet af Miyokichi. Jeg er spændt på, hvordan serien vil ende, og om vi får en form for forløsning i denne sæson.



Genrer: comedy, slice of life
Episoder set: 9/?
Jeg hygger mig stadig i selskabet med Monster Girls. Det er sjovt at se, hvordan de interagerer med hinanden og omverdenen. Jeg kan også godt lide, at serien har en jordnær tilgang til eksistensen af demi-chans (som de gerne vil kaldes) og deres plads til samfundet. Det er helt klart en af seriens store forcer i min optik. Jeg synes også, det er interessant og underholdende at følge demi-chans'ne og se dem lære mere om dem selv. Især eps. 5 fik mig til at grine i sidste halvdel.


Karaktererne fungerer stadig godt sammen og har en god dynamik. Machis crush har heldigvis ikke udviklet sig, hvilket jeg var nervøs for ville kunne skubbe serien i den forkerte retning. I stedet ser det ud til, at succubusen Sakie begynder at handle på sine følelser - og aldersmæssigt er det et meget bedre match. Jeg forudser, at Takahashi-sensei går en hård tid i møde.




Genrer: comedy, slice of life
Episoder set: 7/?
Miss Kobayashi's Dragon Maid er simpelthen fortsat med at overraske mig positivt. Selv strandepisoden formåede den at gøre sjov. Der er en god dynamik mellem karaktererne. Det eneste negative ved serien er i min optik Lucoa. Hun og hendes forparti kan godt blive lige i overkanten. Min yndlingskarakter er Kanna, som er super nuttet men også sjov. Faktisk er hun tit involveret, når jeg griner af noget i serien.
Miss Kobayashi's Dragon Maid er en underholdende serie, som kan gøre mig i godt humør. Der er ikke et større plot. Vi følger bare karakterernes normale hverdag - så normal den nu kan være, når de fleste karakterer er drager i menneskeform...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar