søndag den 13. august 2017

Daniella gik skuffet fra Genki 2017

Som del af min optakt til Genki 2017, lavede jeg et interview med Daniella Eck Dreier. Hun synes, at det er gået lidt ned af bakke for Genki, siden hun deltog for første gang i 2014. Der er dog stadig elementer, som lokker, så hun drog også af sted i år. I dette opfølgende interview har jeg spurgt ind til de områder, som Daniella var omkring i det første interview og hendes generelle indtryk af Genki 2017.


Hvad synes du så overordnet om dette års Genki? Levede connen op til dine forventninger?
Jeg er utroligt skuffet over årets Genki. Hvis jeg ikke havde været til Genki før i år, så er jeg usikker på, om jeg overhovedet ville komme igen. I år har været rent kaos, der har været en tung stemning over connen, som blot blev værre af, at en masse ting ikke var, som de skulle være. Jeg deltog  lørdag. Søndag nægtede jeg at dukke op, fordi det simpelthen var så stor en skuffelse.

Kan du uddybe det med den tunge stemning lidt mere?
Den tunge stemning kom af at stort set alle så ud til at de kedede sig. Alle jeg har snakket med efter connen er enige om, at der har manglet noget, det har simpelthen været en kedelig con, og det eneste der gjorde det noget værd, var at man havde venner der. Jeg har en veninde, der ikke ønsker at komme mere fordi hun simpelthen synes, at det er spild af penge.

Hvad synes du om Expo hall?
Expo hall var som noget af det eneste rigtig gode i år, og udvalget af varer var varieret og spændende. Men hvis vi kigger bare lidt den anden vej, så var Artist Ally ramt af pladsmangel. Genki havde solgt halve borde af dem, vi kender fra folkeskolen til kunstnere. Disse borde er ALT for små til, at man følte, at bordene skulle repræsentere to forskellige kunstnere. Det så alt sammen meget sammenmast ud. Alle bordene var også stillet meget tæt sammen, således at man nærmest skulle stå i kø for at se på, hvad kunstnerne havde lavet. Dette finder jeg virkelig ærgerligt. 

Hvad synes du om madboderne? 
Madboderne var som altid lækre, men priserne var helt hul i hovedet. Man skal af med mindst 70-80 kr. for et ordentligt måltid mad, og så kommer drikkevarer oveni - og de kommer heller ikke billigt. Madboderne var i år uden for connens indhegning, og det er jeg ærgerlig over, for det delte connen virkelig meget op i forhold til andre år, hvor man har kunne nyde det hele inde på connen. 
Conpladsen var derfor meget lille i år, og det virkede mere som et gennemgangs sted end en åben plads hvor man kunne hænge ud. 

Som noget nyt havde Genki en 18+ lounge. Hvad synes du om det tiltag?
Jeg elsker ideen om, at Genki vil tage 18+ lounge til sig, men det var simpelthen en ommer. 
Det skulle have været et hyggeligt sted, hvor voksne kunne hænge ud. I stedet kommer man ind i et langt lokale, hvor der står en masse borde. Der er lummert og mørkt, og folk sidder i kroge og snakker. Rummet er delt af nogle stofgardiner, og de to gange jeg var forbi var det IKKE muligt at købe noget at drikke, hvilket lidt er ærgerligt. Jeg går heller ikke på cafe, for at gå ind hos kiosken ved siden af for at købe noget at drikke. Jeg ønsker at kunne hygge mig og købe drikkelse samme sted, dette har J-pop også!

Hvornår var du forbi 18+ loungen? 
Jeg var forbi 18+ loungen ca. kl. 17 lørdag, men jeg hørte ellers også samme historie fra folk som var der hele dagen.

Hvad synes du om game roomet?
Game room var en joke, og det er nok en af de ting, jeg er mest skuffet over. 70% af lokalet var fyldt med træningsmåtter, fordi de havde inviteret en taekwondo klub. Jeg elsker at være i game room normalt, at spille spil mod vennerne eller danse Just Dance. Dette gjorde jeg især meget sidste år, og det var skønt. Men i år var game room blevet en forvokset træningsmåtte, og det har intet med gaming at gøre. Jeg blev noget så skuffet over, at de ikke engang af de FÅ spil de havde, havde taget Just Dance med som alle andre år. Det virkede som om, at de ikke har kunne finde på andet, og det er virkelig synd.

Før connen var du skeptisk mht. dette års maid café. Fik du besøgt den alligevel?
Nej, jeg fik ikke besøgt maid caféen, for det var simpelthen ikke muligt at få lov til at sidde og nyde lidt lækkert, uden at en maid skulle sidde og glo på en. Jeg kan godt lide konceptet med, at man bliver serviceret af en maid eller butler, men jeg har også behov for at hygge mig med mine venner med mad og drikke, jeg betaler for, uden at jeg skal babysittes af en maid. Jeg synes, det bør være valgfrit, om man ønsker, at maiden skal være ved bordet eller blot betjene en. 

Hvilket område brugte du mest til connen og hvorfor? 
Jeg var mest udenfor ved madboderne uden for connen. Jeg opholdt mig mest ude ved madboderne, fordi der simpelthen ikke var nogen mennesker indenfor på conpladsen. De havde lavet indhegningen så lille i år, at det nærmere var et gennemgangs sted fra billetsalg til hovedindgangen. Sidste år kunne man hygge sig udenfor på pladsen og sidde ned. I år var der dårligt plads til det.

Var der områder, du savnede til dette års Genki?
Jeg savnede game room... et game room der gav mening, og ikke var en forvokset gymnastikmåtte.

Deltog du i nogen events? 
Jeg deltog ikke i et event nej, men jeg hører, at mange af eventene faktisk blev aflyst, hvilket er super ærgerligt.

Har du tænkt dig at deltage til næste år?
Har jeg tænkt mig at deltage næste år? Jeg vil overveje kraftigt, om det er noget jeg gider smide penge efter, men igen så er udvalget i Danmark alligevel så småt, så hvis jeg VIL cosplaye i Danmark og se mine venner samtidig, så er det ikke fordi jeg har meget af et "valg". Men jeg overvejer da bestemt om det er noget jeg gider.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar