lørdag den 22. juli 2017

Anime 2017 - midtvejsevaluering

Som noget nyt har jeg valgt at lave en lille midtvejsevaluering af animeåret her i løbet af sommeren. Der er nu to sæsoner ude - tre hvis vi tæller 2-cour serier fra efteråret. Det betyder dog ikke, at jeg er færdig med at se alt fra forårssæsonen - eller tidligere... ^^; Surprise. Jeg er bagud igen igen. Men. Den her midtvejsevaluering har fået mig til at samle op noget tidligere, så jeg ikke behøver at gøre det helt så meget i november-december. Jeg har således også fokuseret på, at få set nogle serier færdige her til midtvejsevalueringen og nedprioriteret serier, der stadig kører videre hen over sommeren. 

Indtil videre har jeg set følgende anime færdige:
  1. 3-gatsu no Lion / March comes in like a lion
  2. Demi-chan wa Kataritai / Interviews With Monster Girls
  3. Digimon Adventure tri. 4: Soushitsu
  4. Kobayashi-san Chi no Maid Dragon / Miss Kobayashi's Dragon Maid
  5. Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2
  6. Natsume Yuujin-cho Roku / Natsume's Book of Friends 6
  7. Oushitsu Kyoushi Heine / The Royal Tutor
  8. Seikaisuru Kado: Ninovo
  9. Saikaisuru Kado / KADO: The Right Answer
  10. Shingeki no Kyojin Season 2 / Attack on Titan 2
  11. Showa Genroku Rakugo Shinju: Sukeroku Futatabi-hen / Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju
  12. Starmyu Season 2
  13. Uchoten Kazoku 2 / The Eccentric Family 2
Pt. er jeg i gang med disse - plus nogle nye fra sommersæsonen, men dem dækker jeg i et andet blogindlæg.
  1. All Out!!
  2. Fukumenkei Noise / Anonymous Noise
  3. Sakura Quest
Disse serier er på hold. Dette er serier, som jeg fortsat har en intention om at se videre på - bare ikke lige på nuværende tidspunkt.
  1. Shuumatsu Nani Shitemasu ka? Isogashii desu ka? Sukutte Moratte Ii desu ka? / WorldEnd: What do you do at the end of the world? Are you busy? Will you save us?
  2. Tsukigakirei
Disse serier er droppet:
  1. Alice to Zoroku / Alice & Zoroku
  2. ClassicaLoid
Ud fra ovenstående kan vi konkludere, at jeg faktisk får set de fleste serier, jeg går i gang med færdige. Jeg er dog også startet på færre serier, end jeg havde tendens til tidligere. Alligevel synes jeg, der er en bred variation blandt titlerne. 

Generelt har jeg også været ret tilfreds med, de anime, jeg har set indtil videre i år. Faktisk har der endda været et par positive overraskelser imellem. Det drejer sig om Interviews With Monster Girls og Miss Kobayashi's Dragon Maid, som begge viste sig at være sjove serier med rigtig meget hjertevarme.



Derudover vil jeg også gerne fremhæve March comes in like a lion. Det er ikke en serie for alle, og derfor vil man også efter et par episoder kunne bedømme, om man tilhører dens publikum. Gør man, er der masser at glæde sig til. Det er også skønt at se March comes in like a lion gøre bruge af grafiske virkemidler, symbolik og farver til at fortælle sin historie og illustrere karakterernes følelser. Og så er jeg vild med humoren i den.


Den serie, som jeg har mest blandede følelser omkring, er sæson 2 af Attack on Titan. Jeg havde ikke forventet mig særlig meget af den. Den ville jo kun blive 12 episoder, så historiemæssigt var det begrænset, hvad den ville kunne dække. Især når man ser på, hvor lidt første sæson nåede. Spændingsmæssigt leverede serien dog, hvis vi snakker første del. Episoderne var sat godt sammen og sluttede med interessante cliffhangers.
Undervejs fik jeg dog mere og mere lyst til at slå Eren - og især efter "vi står og snakker i trætoppene"-episoden blev denne følelse stærkere. Nøj, hvor er han godt nok en forfærdelig hovedperson.
De positive elementer var for mig Ymir-Krista-relationen, de velanimerede kampe og intensiteten i eps. 2-4. Forvent dog ikke at se Attack on Titan 2 på min Top 10 liste for i år, når tiden dertil kommer.


Første halvår har også budt på serier, der var ganske underholdende, men som jeg ikke nødvendigvis vil anbefale til andre. Min guilty pleasure har helt klart været Starmyu 2. Syngende og dansende bishounen - totalt cheesy og over the top til tider. ^^;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar