søndag den 25. marts 2018

Anime forår: del 1

Når man går rundt udenfor i regn, blæst og kulde, er det svært at forestille sig, at foråret er nært. Det rusker i træerne, og jeg går stadig med både hue og handsker. Det dårlige vejr kan dog også fungere som en fin undskyldning for at blive indendørs og kaste sig over den nye sæson af anime, som lige så stille ruller i gang i den kommende uge. Måske man skulle bruge påske på at se nogle af de nye serier. 

Jeg har fundet 12 serier i alt, som jeg har tænkt mig at se nærmere på her i forårssæsonen. Otte af dem er helt nye serier. To er fortsættelser og de sidste to er remakes. Det er dog endnu ikke til at vide, hvilke der bliver tilgængelige her i Danmark, så det har ikke haft indflydelse på mine valg.




Comic Girls
Episoder: ?
Genrer: komedie, slice of life
Da jeg læste beskrivelsen, håbede jeg på en serie a la Bakuman, men nu hvor jeg har set traileren, skal jeg vist ikke sætte mine forventninger for højt... ^^; Det ligner godt nok "cute girls making manga"... Jeg regner dog med at give serien en chance alligevel. Så må vi se. 


Dragon Pilot - Hisone & Masotan / Hisone to Maso-tan
Episoder: ?
Genrer: drama
Præmissen lyder en smule fjollet, og stilmæssigt ligner det lidt en børneserie, men traileren fangede alligevel min interesse. Det hjalp også gevaldigt, at jeg opdagede, at det er BONES, som står bag serien. Jeg tror, at serien vil byde på nogle interessante karakterer og udvikling i hvert fald hos hovedpersonen. 


Golden Kamuy
Episoder: ?
Genrer: action, adventure
Stilen i en anime kan ind imellem afsløre, hvem den er rettet imod. Character designet i Golden Kamuy ligner mere noget til et ældre publikum, og det er ganske rigtigt en seinen serie. En skattejagt for og med voksne fyldt med action og en pige med ben i næsen - det må jeg hellere se nærmere på.


Juushinki Pandora
Episoder: ?
Genrer: sci-fi, mecha
En sci-fi mecha serie som foregår i en apokalyptisk verden. Det kunne godt gå hen og blive interessant. Der er efterhånden blevet langt imellem interessante mechaserier, så den her skal have en chance. Jeg håber også på noget spændende world building. 


Megalo Box 
Episoder: 13
Genrer: sport, drama
Ashita no Joe 50th anniversary project. Selvom jeg endnu ikke har set Ashita no Joe, ved jeg, at det var en stor serie dengang i slut 60'erne og start 70'erne som manga og anime. Så nu hvor der kommer en serie, der fejrer dens 50-års jubilæum, skal jeg da tjekke den ud. Det ville således også blive min første direkte bokseanime. 


Rokuhoudou Yotsuiro Biyori
Episoder: ?
Genrer: slice of life
Japansk tebutik/café, hvor charmerende bishounen betjener dig og er behjælpelig med dine problemer => healing anime. Jeg forventer hverken mere eller mindre end det.


Tada-kun wa Koi wo Shinai
Episoder: ?
Genrer: komedie, romantik, drama
Da jeg så pv'en til Tada-kun wa Koi wo Shinai fik jeg lidt en Monthly Girls' Nozaki-kun vibe, og det er faktisk den samme instruktør, der står bag begge serier. Jeg håber derfor på at få en sød romantisk komedie med nogle sjove karakterer. 


Wotakoi: Love is Hard for Otaku / Wotaku ni Koi wa Muzukashii
Episoder: ?
Genrer: komedie, romantik
Mit håb er, at dette er en romantisk komedie i stil med Recovery of an MMO Junkie fra sidste år, som landede på en delt 3. plads på min Top 10. Min interesse i Wotakoi er baseret udelukkende på den korte beskrivelse: "The story centers on the awkward romantic comedy between Narumi, a female office worker who hides her fujoshi lifestyle, and Hirotaka, a handsome and capable company man who is secretly a game otaku." og en kort pv.


Fortsættelser




Amanchu! Advance
Episoder: 12
Genrer: komedie, slice of life
I 2016 kom Amanchu! ind på en 8. plads på min Top 10. Jeg hyggede mig i selskabet med de sjove og skønne karakterer, så jeg ser frem til at følge dem videre i livet. 


Full Metal Panic! Invisible Victory
Episoder: ?
Genrer: action, mecha
Det er 12 år siden, der sidst udkom noget Full Metal Panic!. For nogle år siden genså jeg den første serie, og det var desværre et lidt skuffende gensyn. Derfor er jeg både spændt og nervøs mht. Invisible Victory. Serien fortsætter efter Second Raid, så jeg tror, det bliver svært for nye seere at springe ind. Det kommer dog an på, hvordan de første par episoder bliver brugt. Historien i Full Metal Panic vil kunne ridses op i store træk, så nye også kan følge med. 
Den første FMP bød på mecha action tilsat semimystery og masser af high school comedy. Fumoffu var ren komedie og Second Raid var noget mørkere, men den var også kun på 13 episoder i forhold til FMP på 24. Det siges, at Invisible Victory skulle følge det mørkere spor anlagt i Second Raid.



Remakes / alternative versioner




Piano no Mori 
Episoder: ?
Genrer: drama
Jeg holder meget af gode musikanime, så jeg regner med at kaste et nærmere blik på Piano no Mori. Jeg håber også på nogle interessante karakterer og karakterudvikling. 


The Legend of the Galactic Heroes: The New Thesis - Encounter / Ginga Eiyuu Densetsu -Die Neue These- Kaikou
Episoder: 12
Genrer: drama, sci-fi, action
Den originale Legend of the Galactic Heroes står stadig på min Plan to watch liste. Så nu hvor der kommer en remake, regner jeg med at se den. Ikke i stedet for men i første omgang. Den gamle serie er på 110 episoder, og den nye bliver på 12. Eller det vil sige: den starter med 12. Derudover ser der også ud til at komme tre spillefilm. The Legend of the Galactic Heroes er storslået politisk sci-fi drama med action - eller det er i hvert fald min forventning. Det lover også godt, at det er Production I.G, der står bag serien.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar