onsdag den 15. maj 2019

Til J-Popcon for 2. gang: afstand og pris spiller ind


2 dage til J-Popcon

I mit sidste optaktsinterview kan I møde Gizem, som skal deltage til J-Popcon for anden gang. Gizem er 17 år. 

Hun bor i Ringsted hos sin far (hendes forældre er skilt) sammen med sin lillebror på 15. Så hun har kun ca. en lille time til connen i bil. 

Hendes interesser er selvfølgelig anime og manga, men derudover elsker hun K-pop, selv at synge og at game. 

Gizem kommer fra en tyrkisk baggrund men er født Danmark. 




Hvordan hørte du om J-Popcon, og hvorfor valgte du at tage af sted første gang? 
Jeg hørte om J-Popcon fra en af mine bedste veninder, og jeg tog afsted derhen, fordi jeg selvfølgelig elsker anime- og mangakulturen. 


Hvor meget betyder afstanden til connen for dig? 
Det betyder meget, da jeg selvfølgelig gerne vil komme til connen. Så den må helst gerne ikke være så langt væk. 


Hvad synes du om prisen for at deltage? 
Den kunne godt være billigere, men det er en fin pris, og de skal jo også have noget, for at de kan lave arrangementet med gæster, dealere og det hele. 


Skal du følges med nogen til connen? 
Ja, det skal jeg. Jeg skal følges med min veninde Rim og min mor hele weekenden. Om lørdagen skal Rim og jeg også følges med en af vores veninder, som hedder Maja.


Hvordan er dine forventninger til J-Popcon 2019? Hvordan tror du det bliver i forhold til sidste år? 
Mine forventninger er, at det bliver hyggeligt og sjovt at være der, tror jeg. I forhold til sidste år så tænker jeg ikke, der er ændret så meget, undtagen at følelsen bliver mere moderne Tokyo-agtigt, siden det er temaet. 


Hvad synes du om dette års tema Modern Tokyo? 
Det lyder da meget interessant.


Hvordan er dit kendskab til Tokyo?
Jeg kender ikke så meget til byen, men jeg vil virkelig gerne derhen.


Hvad synes du om programmet? Er der noget du ser særligt frem til? 
Programmet er fint og fuld af forskellige ting. Jeg ser frem til K-Pop Random Dance Play, Meet and Greet med Ishizuka Atsuko og Eurovision finale 2019. Ellers så glæder jeg bare til gå rundt og shoppe, Artist Ally samt møde andre vidunderlige cosplayere.


Er der noget bestemt, du er på jagt efter i dealerrummet og/eller Artist Alley? 
Ja, nogle figurer, mangaer eller bare nogle merch med anime, jeg godt kan lide. I Artist Alley kigger jeg efter flotte tegninger af karakterer, som jeg godt kan lide, så det kan pynte på mit værelse. 


Betyder det noget for dig, at der er internationale cosplaygæster? Hvorfor/hvorfor ikke? 
Det betyder noget for mig, at der kommer internationale cosplaygæster, fordi Danmark er så lille i forvejen, så det er svært for os danske otakus at møde internationale, da der er andre lande, der er større og bedre at gå til. Så det er fedt vi endelig kan møde nogen, vi ser som idoler. 


Er du bekendt med nogen af årets cosplaygæster? 
Nej, desværre. Jeg er selv ny inden for at lave cosplay, men jeg vil gerne lære dem bedre at kende.


Hvad synes du om, at instruktør og animator Ishizuka Atsuko er VIP-gæst? Er du bekendt med nogen af de titler, hun har arbejdet på? 
Ja, jeg kender godt hendes titler så som No Game No Life: Zero og Tsuki no Waltz


Benytter du dig af muligheden for at reservere plads til DCC? Hvorfor/hvorfor ikke? 
Denne gang må jeg desværre sige, jeg ikke får muligheden at reservere plads til DCC, da jeg har en stram økonomi. Desuden kan det være, at jeg kender mere til karaktererne næste år, sådan så jeg kender lidt mere til og bedre kan følge med i, hvad der sker på scenen. Så ingen DCC til mig i år desværre. Men som sagt måske næste år.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar