torsdag den 25. april 2024

Anime 2023: Persongalleriet

Så er det blevet tid til at kigge på karaktererne, der befolker de forskellige anime. Der er de klassiske kategorier som Bedste hovedperson og biperson, en enkelt negativ og i år er det blevet til to ekstra kategorier. Grundlaget for dette blogindlæg er de anime, jeg har set færdige og listet her.


Bedst persongalleri

Skip and Loafer


De her er bare super godt selskab. Man kan roligt sige, at modsætninger mødes, men de lærer også af hinanden. 


Bedste personudvikling

Vinland Saga Season 2


Vinland Saga Season 2 er befolket af en bred vifte af karakterer - nogle mere sympatiske og interessante end andre, men hver især relevante for historien og for at drive historien fremad. Via interaktioner på kryds og tværs udvikler flere af karaktererne sig.


Bedste kvindelige hovedperson

Mitsumi Iwakura (Skip and Loafer)


Jeg elsker Mitsumi - hendes gåpåmod, positivitet, drive og glade sind. Hun er alt det, jeg ikke er, men samtidig kan jeg også spejle mig i hende. 


Bedste mandlige hovedperson

Arikoto "O-Man, Eikou-in" Madenokoji (Ooku)


Arikoto er en interessant karakter at følge i et interessant univers. 


Bedste kvindelige biperson

Misuzu Gundou (Tomo-chan Is a Girl!)


Misuzu er en underholdende karakter, som bidrager til mange sjove situationer - både til gavn for Tomo og til besvær. 


Bedste mandlige biperson

Bonchien Nikolai La Tastypeach Uralys (To Your Eternity Season 2)


Da vi først mødte Bonchien, tænkte jeg "åh nej". Jeg dømte ham totalt på førstehåndsindtrykket. Den kære Bonchien beviste dog, at man ikke skal skue hunden på hårerne. Dels med hensyn til hans hensigter, men også hans dedikation til Fushi og Fushis mission. Bonchien er ikke bare er en flashy prins født med en guldske i munden. Han har også noget mellem ørerne. 


Bedste antagonist

First Lieutenant Tsurumi (Golden Kamuy Season 4)


Vi er nu ved at have fået et noget større indblik i First Lieutenant Tsurumi karakter, og hvordan han over en lang årrække har plottet og planlagt for at skabe loyale soldater, der følger ham i tykt og tyndt. First Lieutenant Tsurumi er crazy, men han er også noget mere udspekuleret, end man først lige antager. 


Mest irriterende

Touko (The Fire Hunter)


Stop nu med at tage dumme beslutninger! Jeg hader, når en historie skal drives fremad ved at hovedpersonen igen og igen gør noget dumt. 


Bedste venskab

Mitsumi Iwakura og Sousuke Shima (Skip and Loafer)



Ja, jeg ved godt, at de to her bliver shippet, og måske finder de også sammen på et senere tidspunkt i serien. Men. Lige nu her i disse 12 episoder af Skip and Loafer er de venner. Og jeg nyder at følge deres venskab. 


Bedste bromance

Thorfinn og Einar (Vinland Saga Season 2)


Disse to lærer virkelig meget af hinanden, og især Einar gennemgår en stor udvikling. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar