mandag den 19. september 2016

En hyggelig dag til Art Bubble

Den 10.-11. september løb Art Bubble af stablen. Da jeg opdagede, at en af mine venner havde været afsted shanghajede jeg ham til at fortælle lidt om sin tur.

Palle tog turen fra Mors til Horsens og fuldtes med en ven og sin lillesøster. "Hverken Per eller jeg havde været til eventet før men vi fik alligevel lokket Pernille med i sidste øjeblik. :)" Selvom Art Bubble blev afholdt for første gang for fem år siden, var det først i år, at Palle hørte om det. "Jeg husker faktisk ikke om det var Per eller Nicolaj Cloversong Klitbo, der nævnte det, men det var engang først på sommeren jeg hørte om det."

"De snakkede om, at der kom et par tegnere af My Little Pony comic'en til eventet, og da jeg både samler på comic'en og generelt er en MLP og comic fan, var der jo ingen tvivl om, jeg skulle afsted. :)" Så for Palle spillede nogle af årets gæster til Art Bubble en stor rolle i hans beslutning om at tage af sted. Palle gjorde også sit forarbejde. "Jeg var inde og nærstudere Art Bubbles hjemmeside og fandt ud af man kunne bestille commissions, hvilket jeg selvfølgelig gjorde. En af Agnes Garbowska og en af Sara Richard."

Jeg spurgte Palle til, hvad han syntes om prisen for tegneseriefestivalen. Hertil svarede han: "Da vi kom frem blev vi frarøvet 70 kr. i bytte for et dagsarmbånd o​g fik samtidig stukket det nyeste Basserne blad i hånden til en værdi af halvdelen af indgangsbilletten. Det var et røverkøb efter min mening."

Art Bubbles program bød bl.a. på en masse signeringer, tegneworkshops og paneler. Det område gik Palle og dem han fuldtes med, dog ikke rigtig op i. "Vi var ikke organiserede nok til at deltage i nogle planlagte aktiviteter men havde en mere on/off dag, hvor vi gik lidt rundt og kiggede, snakkede, tog ud og fange lidt pokemoner og fik noget at spise og så tilbage igen." Hvilket jo også lyder meget hyggeligt. Palle havde da heller ingen nævneværdigt dårlige oplevelser.

Selvom Palle ikke havde deltaget i nogen aktivitet, kunne han dog stadig fremhæve en særlig oplevelse fra Art Bubble. "Min bedste oplevelse og hvad der overraskede mig mest var hvor imødekommende de forskellige tegnere var og at de tilbød gratis sketches efter eget ønske. F.eks. mødte jeg Kari Korhonen - en fyr jeg ikke kendte inden eventet, men som har tegnet for Disney siden 1993 - og han lavede en fed Darkwing Duck sketch til mig, selvom han aldrig har tegnet Darkwing Duck."

Alt i alt havde Palle en god og hyggelig dag. "Jeg skal bestemt af sted igen næste år uanset hvem de får som gæster, og så vil jeg forsøge at sætte mig mere ind i programmet til den tid."

Herunder ser I Palles loot fra Art Bubble.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar