tirsdag den 15. november 2016

Til KōyōCon for 3. gang

Her kommer endnu et interview med en KōyōCondeltager. Maiken Sommer Nielsen har været med til KōyōCon tre gange inkl. i år: 2014, 2015 og 2016. Så modsat Sascha Nielsen  har hun altså nogle tidligere KōyōConner at sammenligne med. Maiken er 25 år og bor i Holme syd for Århus. Hendes interesser er cosplay, comics, PlayStation spil og Nintendo. Derudover samler hun på ball-jointed dolls og Star Wars ting. Maiken har cosplayet i 8 år.


Hvad synes du generelt om KōyōCon 2016? Levede connen op til dine forventninger?

Det er en hygge con, hvor man kan være sammen med venner og veninder. Det er også en con, hvor årstiden passer godt til varme cosplays. Mine forventninger var høje, men sådan er det altid, når jeg skal til con. KōyōCon 2016 levede op til mine forventninger.


Hvordan synes du, at KōyōCon har udviklet sig, siden du deltog for første gang i 2014?

Den har udviklet sig til det bedre. Jeg synes, de er blivet bedre til at have styr på info. Det er også rart, at de har fået et større sted at afholde connen. Der sker mere på connen, men der kunne godt finpudses lidt på nogle områder. 




Er der noget, du synes, at KōyōCon skal arbejde på at forbedre frem mod næste år?

Sovesalen; at den lå så langt væk. KōyōCon skal også sørge for, at sovegruppesystemet er helt som det skal være.


Hvor langt må der i dine øjne maks. være til sovesalen?

Hvis vejret er godt, og det er sommer, så små 5 min. Problemt med KōyōCon var mere, at det regnede, og alle ens ting blev våde. Førhen var sovesalen i samme bygning som connen.


Hvordan fungerede sovegruppesystemet i år, og hvad skal forbedres?

Man fik en kode, som passede til ens sovegruppe. På hjemmesiden stod der, at en sovegruppe maks. måtte være på 10 personer. Vi var 11 mennesker. På connen fik vi så af vide, at der skulle være 15 mennesker i en sovesal, selvom der på hjemmesiden havde stået 10. 


Er der noget specielt, du håber, at KōyōCon gentager næste år?

Workshopområdet; jeg var glad for Warcraftrummet og kunne godt lide at se deres ting og aktiviteter. Antallet af mennesker på 600; det var passende.


Hvad var det bedste ved KōyōCon 2016?

De gode selskaber og masser af dejlige venner. At man kunne være i storsalen når man ville. 


Hvad synes du om lokalefordelingen og Grenaa Idrætscenter som ramme? 

Det var fedt nok, men jeg synes, at der var mere hygge over Randers. Man blev nemt forvirret over game room, fordi det lå inde i dealeroom i stedet for at have sit eget lokale, selvom det så sådan ud på kortet.


Hvad synes du om de forskellige områder til KōyōCon 2016? Var der et område, du brugte mere end de andre? 

Dealerroom/game room; fordi der var borde, og der altid skete noget.


Hvilke events deltog du i, og hvad synes du om dem?

Jeg var mest sammen med venner, men vi så da cosplayshowet og cosplay catwalk. Jeg synes godt, de måtte være bedre til at informere om, hvem dommerne var. De kunne godt have sagt, hvem de var, inden showet startede. Mine venner og jeg blev godt forvirret over, hvem dommerne var indtil til sidst, da vinderne skulle have deres præmier.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar