tirsdag den 14. februar 2017

Anime vinter: del 1

I slutningen af et år samler jeg op på mulige oversete serier fra årets løb. Det kan betyde, at jeg generelt ser mere anime i den periode, end jeg plejer. Ofte betyder det dog også, at jeg får begyndt på flere animeserier, som jeg ikke får set til ende. Der var en grund til, at jeg ikke var opmærksom på dem, da de kom ud i sin tid. Ind imellem finder jeg dog nogle gode anime, men de sidste 2-3 år har det typisk været 1 ud af 3-4, der var noget ved. Det resulterer i, at jeg kører lidt træt i anime. Jeg er derfor sjældent særlig opsat på vintersæsonen, fordi jeg er mættet af anime og meget skeptisk omkring at begynde på nye serier. Denne skepsis føler jeg i høj grad i forbindelse med vintersæsonen 2017. Der er reelt tre tilgængelige nye anime, som jeg er begyndt på. Tre. Og den ene er en fortsættelse. Serierne står i alfabetisk rækkefølge efter deres engelske titel. De kan alle tre ses på Crunchyroll.


Genrer: drama
Episoder set: 5/?
Hvis man læser op på forhistorien, vil jeg vove pelsen og påstå, at man godt kan springe ind her. Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju er en fortsættelse til Shouwa Genroku Rakugo Shinju fra vintersæsonen 2016, som fortalte Yakumos baggrundshistorie. Descending Stories handler om den tidligere kriminelle Yota og Yakumos "plejedatter". Første sæson scorede en 5. plads på min Top 10 sidste år, og indtil videre holder Descending Stories samme høje niveau. Det er fortsat en serie om voksne til voksne, som kræver at man lader sig forføre af tidsperioden, kunstformen og karaktererne. Hører man til blandt målgruppen, er der en sand fornøjelse i vente.


Genrer: comedy
Episoder set: 4/?
Jeg må sige, at indtil videre er jeg rigtig positivt overrasket over denne serie. Den formår at balancere på en hårdfin grænse, hvor tingene lige præcis ikke bliver for meget. Ved første øjekast ligner det en haremsserie, men pigerne kaster sig ikke i grams over den mandlige hovedperson. Jovist udviser et par romantiske følelser, men indtil videre tackler serien det faktisk okay. Forholdet mellem læreren Tetsu Takahashi og pigerne, kan sammenlignes lidt med forholdet mellem Itami og de tre piger i GATE. Interviews with Monster Girls er en sjov serie, som faktisk har meget hjerte. Jeg håber derfor, at der også kan blive plads til, at karaktererne udvikler sig lidt. Billedet et taget fra OP'en, hvor de forskellige piger bliver præsenteret. Faktisk giver OP'en et ret fint indtryk af, hvad man kan forvente sig af Interviews with Monster Girls.


Genrer: comedy
Episoder set: 3/?
Hvis Kobayashi havde været en mand, havde jeg nok afskrevet denne serie som en haremsserie og var gået udenom den. Men. Nu er hun heldigvis en kvinde omend en ikke særlig feminin af slagsen. Det bidrager dog bare til det gode ved hende som karakter og dermed serien. At dømme ud fra OP'en er der stadig flere karakterer, som vi mangler at møde, men indtil videre fungerer dynamikken imellem dem rigtig fint. Det er især sammenspillet mellem Kobayashi og dragen Tohru, der bærer serien. Så om man kan lide serien, afhænger nok meget af, om man synes om dem. Eps. 1 giver et meget godt indtryk af, hvad serien har at byde på. Så der skal ikke investeres så meget tid for at finde ud af, om det kunne være en serie for en.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar