torsdag den 9. februar 2017

KōyōCons generalforsamling

Den 29. januar afholdt KōyōCon sin årlige generalforsamling. KōyōCon er en østjysk con, som typisk afholdes første weekend i november. Lokationen har skiftet lidt fra år til år, og i 2016 fandt connen sted i Grenå. Der var 600 deltagere, så den kan vel efterhånden gå i kategorien "mellemstor con". Bag connen står en forening med en bestyrelse, som udvælger connens arrangører.

Generalforsamlingen havde en ret klassisk dagsorden. Formanden berettede. Regnskabet blev fremlagt - der er overskud på kontoen. Der blev vedtaget et par ændringer i vedtægterne. Bl.a. at foreningens midler ved opløsning overdrages til den nordjyske animeforening Anime Kita

Noget nyt er også, at KōyōCon har overtaget Chibi Gaffa. I den daglige praksis får det dog ingen betydning, for Chibi Gaffa (som ser ud til at være blevet til Chibi Events) kommer til at køre, som det plejer.

Hele bestyrelsen var på valg. Formanden Line Torntoft blev valgt uden kampvalg, hvorimod der var flere opstillet til de andre poster. Ida Knudsen blev valgt som næstformand. Maria Muhl blev den nye kasserer. De to menige medlemmer blev Aya Kwon og Hakim Pedersen. Der blev valgt to suppleanter, som blev Denni Wind og Mira Andresen. Den samlede bestyrelse + suppleanter kan ses på billedet herunder.


Til generalforsamlingen blev arrangørlisten også offentliggjort. Op til har det været muligt at ansøge til at blive arrangør. Der har været en del ansøgere, hvilket er godt at høre. Det betyder, at der fortsat er nogle frivillige kræfter i miljøet, som gerne vil være med til at skabe noget. KōyōCon har også lagt listen op i en statusopdatering på deres Facebookside. 

KōyōCons 10 ansvarsområder og lederne af dem:
  1. AA og BB Team: Mette
  2. Aftale Teams: Mickel og Louise
  3. Cosplay show: Aya og Yao
  4. Dealers/Lokation: Maria og Martin
  5. Event Team: Erika og Line
  6. Gopher Team: Denni og Ida
  7. Grafisk Team: Aya
  8. Køkken: Maria
  9. PR: Hakim
  10. Tech Team: Mira og Martin
KōyōCon har endnu ikke offentliggjort datoerne for dette års con, men de skulle komme snarest. Lokationen er nemlig på plads.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar