tirsdag den 6. juni 2017

Anime sommer 2017: del 1

Jeg beklager, at bloggen har ligget stille så længe. Jeg har været begravet i frivilligt eventarbejde for Ikast-Brande eSport, og så har Morten og jeg genoptaget Diablo III.

Sommersæsonen siges at være den svageste sæson i løbet af året. Den plejer at være godt fyldt med letfordøjelige serier, der kører på humor og/eller harem. Alligevel kom hele tre af serierne fra min Top 10 for sidste år fra sommersæsonen.

4. plads: ReLIFE
7. plads: 91 days
8. plads Amanchu!

Altså kunne man jo håbe, at der igen ville være lidt guld gemt. Indtil videre har jeg udset mig 8 serier, som jeg vil give en chance - såfremt de bliver tilgængelige i Danmark. 


Genrer: comedy, drama, romance, sport
Studie: Production I.G
Hvorfor: Forestil dig intensiteten og kampgejsten fra Haikyu!! på et dansegulv. Det er i hvert fald det indtryk, jeg får af Ballroom e Youkoso i den 4. PV. Med Production I.G. bag roret vil der sikkert også medfølge flydende animation til dansetrinnene. Jeg elsker dans, så jeg er helt klart om bord. Ballroom er nok også den serie, jeg ser mest frem til i denne sæson.



Genrer: action, fantasy
Studie: A-1 Pictures
Hvorfor: Jeg har set en god sjat fra Fate franchisen, og jeg tænker, at det vil være interessant at se en serie, som lægger ud med at sige, at dette ikke er en historie om servants og masters. Det er jo en pænt central del af de andre Fate serier, jeg har set i hvert fald. Jeg tror ikke, man behøver at kende til universet for at se med. 



Genrer: comedy, fantasy, mystery
Studie: SILVER LINK
Hvorfor: I beskrivelsen står der: "There's a restaurant called "Youshoku no Nekoya" (Western Cuisine Cat Restaurant), located on the first basement floor of a building at a corner of a shopping district." Jaaaa, jeg blev fanget af ordene "kat" og "restaurant"... ^^; Bare de nu ikke spiser katte. XD Ej, det tror jeg ikke. Jeg tror (håber?), at det er en serie lidt i stil med Ristorante Paradiso, som byder på en afslappet stemning og lækker mad. PV'en viser en pige med spidse ører, så måske "Another World" ikke bare er møntet på en kulinarisk oplevelse af en anden verden. Måske fører restauranten vitterligt gæsterne ind i en anden verden. Fantasy og mystery er jo også listet som genrer.



Genrer: psychological
Studie: MAPPA
Hvorfor: Ved første øjekast var min tanke "nej", men så så jeg PV'en. Først pirrede musikken min interesse, og så fulgte en interessant billedside. Jeg håber, at det grafiske udtryk også vil være at finde i selve serien, og at det ikke bare var en fancy måde at lave en pv på. 



Genrer: drama, romance
Studie: LIDENFILMS
Hvorfor: Jeg håber på, at få et interessant og dybtfølt romantisk drama. Præmissen med, at kærlighed er forbudt, og at alle får tildelt en partner i en alder af 16, virker lidt søgt, men jeg tror bare den skal bruges til at skabe rammen for trekantsdramaet. De to piger skriger ikke stereotyper i PV'en, og de kaster sig heller ikke over drengen med brysterne fremme, hvilket er et godt tegn - for mig. Jeg ser potentiale i karaktererne. Character designet appellerer også til mig.



Made in Abyss
Genrer: adventure, fanatsy, sci-fi
Studie: Kinema Citrus
Hvorfor: Jeg tror, det kunne være en interessant verden at udforske sammen med vores unge helte. Samtidig lægger slutningen på PV'en også op til, at der ligger en mørk hemmelighed gemt et sted.



Genrer: action, adventure
Studie: Studio 3Hz
Hvorfor: Jeg må indrømme, at jeg ved første øjekast var lidt skeptisk. Som PV'en skred frem, blev jeg dog mere og mere nysgerrig. Dels så rammerne ud til at have potentiale - please vær steam punk. Dels kunne jeg godt lide den jazzede musik, som alligevel føltes bekendt. Jeg fik lidt en Noir vibe fra PV'en, hvilket efterfølgende ikke er så underligt, da det faktisk er Yuki Kajiura, som står for musikken i Princess Principal. I dag er hun nok mest kendt for at have lavet musik til bl.a. Madoka og Sword Art Online,



Genrer: adventure, drama, fantasy
Studie: MAPPA
Hvorfor: Yes, stort "historisk" krigsdrama - højst sandsynligt tilsat noget magi. Fantasy er listet som genrer, og japanerne har det med at føje den slags til historiske rammer. Jeg tænker The Heroic Legend of Arslan - bare med en mere snarrådig hovedperson. Jeg håber, at serien bliver 2-cour, så den får 24-26 episoder til at folde sin historie ud over - eller flere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar