søndag den 7. januar 2018

Anime 2017: Musikken

I år er der igen kun tre kategorier i indlægget om musik. Jeg synes ikke, at det har været et udpræget godt musikår mht. anime. Det var klart nemmest at finde gode OP'er. Soundtrack kom lige så stille, da jeg begyndte at rode hukommelsen igennem. Der har dog godt nok været mangel på interessante ED'er, så i den kategori blev det kun til tre nominerede. De nominerede er sat op i alfabetisk rækkefølge. Jeg har kun taget udgangspunkt i musik til de anime, jeg har set færdige. Se oversigten her


Bedste soundtrack
Et godt soundtrack kan betyde alverden for en anime. Det er med til at skabe den rette atmosfære i serien og sætte den rigtige stemning i de forskellige scener.

De nominerede er:
  • Konohana Kitan
  • Made in Abys
  • March comes in like a lion
  • Recovery of an MMO Junkie
  • The Eccentric Family


Vinder: Made in Abyss



Bedste OP
En god OP gearer mig op til at dens tilhørende serie. Det betyder på ingen måde, at den behøver være upbeat. Den skal blot give mig lyst til at se serien og sætte mig i den rigtige stemning. Hvis den indeholder en anderledes visuel side, er det også et plus for mig. Der må gerne være tænkt over billedsiden. 

De nominerede er:
  • Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju
  • Gamers!
  • Juni Taisen: Zodiac War
  • Kino no Tabi: The Beautiful World - The Animated Series
  • March comes in like a lion OP1


Vinder: Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju



Bedste ED
En god ED runder en episode elegant af. Dette kan gøres på flere måder. Typisk er ED'er mere afdæmpede, og der gøres sjældent meget ud af billedsiden. Derfor har jeg også valgt kun at nominere tre i denne kategori, da jeg kun synes, at disse tre rigtig skiller sig ud. 

De nominerede er:
  • Attack on Titan 2
  • Made in Abyss
  • March comes in like a lion ED1


Vinder: March comes in like a lion ED1

Ingen kommentarer:

Send en kommentar