torsdag den 4. januar 2018

Anime 2017: Oversigt

Vi har sagt farvel til 2017. Så nu er det på tide at se tilbage på, hvad året bragte af anime. Jeg troede egentlig, at jeg havde set færre anime i år sammenlignet med tidligere år, men jeg kom faktisk op på 31 stk. Slår man OVA'erne sammen med den serie, de er relaterede til, bliver det til 28 i alt. 

Jeg tror dog, at antallet af episoder er faldet, da anime i dag har større tendens til kun at være 1-cour altså 11-13 episoder, hvor de førhen sagtens kunne være 2-cour altså omkring 24. Ud af de 31 anime, jeg har set færdige i år, er det nemlig kun to, der er 2-cour. 

Herunder kan I se, de anime jeg har set færdige i 2017. De er sat op i alfabetisk rækkefølge. Anime med både en engelsk og en japansk titel er sat op efter deres engelske titel.
  1. 91 Days Special
  2. Anonymous Noise / Fukumenkei Noise
  3. As the Moon, So Beautiful / Tsuki ga Kirei
  4. Attack on Titan 2 / Shingeki no Kyojin Season 2
  5. Classroom of the Elite / Youkoso Jitsuryoku Shijou Shugi no Kyoushitsu e
  6. Descending Stories: Showa Genroku Rakugo Shinju / Shouwa Genroku Rakugo Shinjuu: Sukeroku Futatabi-hen
  7. Digimon Adventure tri. Chapter 4: Lost / Digimon Adventure tri. 4: Soushitsu
  8. Digimon Adventure tri. Chapter 5: Symbiosis  / Digimon Adventure tri. 5: Kyousei
  9. Gamers!
  10. Interview With Monster Girls / Demi-chan wa Kataritai
  11. Juni Taisen: Zodiac War
  12. KADO: The Right Answer / Seikaisuru Kado
  13. KADO: The Right Answer - Ninovo
  14. Kino's Journey -the Beautiful World- the Animated Series / Kino no Tabi: The Beautiful World - The Animated Series
  15. Konohana Kitan
  16. Made in Abys
  17. March comes in like a lion / 3-gatsu no Lion
  18. Miss Kobayashi's Dragon Maid
  19. Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season
  20. Natsume's Book of Friends Season 6 / Natsume Yuujinchou Roku
  21. Recovery of an MMO Junkie / Net-juu no Susume
  22. Recovery of an MMO Junkie OVA / Net-juu no Susume Special
  23. Restaurant to Another World / Isekai Shokudou
  24. Sakura Quest
  25. Starmyu 2nd Season
  26. The Ancient Magus' Bride: Those Awaiting a Star / Mahoutsukai no Yome: Hoshi Matsu Hito
  27. The Dragon Dentist / Ryuu no Haisha
  28. The Eccentric Family 2 / Uchouten Kazoku 2
  29. The iDOLM@STER SideM
  30. The iDOLM@STER Prologue SideM: Episode of Jupiter
  31. The Royal Tutor / Oushitsu Kyoushi Heine
Der er dog også tre serier fra sidste år, som jeg fortsat ser, men som ikke når at komme med her i tilbageblikket. Den ene er Princess Principal. Min entusiasme for serien har simpelthen ikke været der, så jeg har prioriteret at se andre serier færdige. 

Den anden er Fate/Apocrypha, som jeg først for nylig har opdaget, er på Netflix. Netflix har dog kun udgivet de første 12 episoder af den. Så selv hvis jeg ville, kunne jeg pt. ikke se den færdig. 

Derudover mangler jeg at se sidste episode af Wake Up, Girls! New Chapter / Wake Up, Girls! Shin Shou, som først kommer den 8. januar. Jeg regner dog med, at havde den med i mine overvejelse i de andre tilbagebliksindlæg.

Sidste år lavede jeg fire forskellige indlæg, hvor jeg så tilbage på animeåret, der gik:
  1. Anime 2016: Persongalleriet
  2. Anime 2016: Prisuddeling
  3. Anime 2016: Top 10
  4. Anime 2016: Musikken
Det er min plan at lave noget lignende i denne omgang - dog bliver nogle af kategorierne i de enkelte indlæg skiftet ud, så de er et bedre match i forhold til de anime, jeg har set i år. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar