onsdag den 19. september 2018

Anime efterår: del 1

Sommersæsonen er heldigvis ved at lakke med enden. Jeg har taget et hurtigt kig på den kommende efterårssæson, og den ser mere spændende ud. For mit vedkommende er det især sport og sci-fi mystery, der trækker. Jeg har valgt syv serier ud, som jeg regner med at se nærmere på, hvoraf den ene er en fortsættelse.


Golden Kamuy 2nd Season
Første sæson udviklede sig til at være okay. Det bedste var dynamikken mellem Asirpa og Sugimoto. Deres eventyr er langt fra afsluttet, så derfor regner jeg med også at se sæson 2. 



Hinomaruzumou
Dette er den første sportsanime med sumo som fokus, jeg nogensinde er stødt på. Traileren præsenterer de gængse stereotyper, og vores hovedperson ser da også ud til at være den klassiske underdog. Så det er egentlig ikke, fordi jeg forventer mig en hel masse af den her serie. Jeg synes blot, det kunne være interessant at se en anime håndtere sumo. Derfor skal den have en chance. 



Ingress the Animation
Ingress... Ingres... hvor var det nu, jeg havde hørt det navn før...? Nå ja, det var det spil Niantic lavede, før de kom med PokéMon Go. Beskrivelsen af serien lyder interessant nok: "This world around you is not what it seems. Our future is at stake, and you must choose a side. A mysterious energy has been unearthed by a team of scientists in Europe. The origin and purpose of this force is unknown, but some researchers believe it is influencing the way we think. We must control it or it will control us. "The Enlightened" seek to embrace the power that this energy may bestow upon us. "The Resistance" struggle to defend, and protect what's left of our humanity." Jeg forventer noget sci-fi mystery. Traileren efterlader dog ikke det store indtryk. 



Irozuku Sekai no Ashita kara
P.A. Works laver generelt smukke serier. Traileren har da også nogle flotte scener, men derudover fanger den mig ikke rigtigt. Hovedpersonen Hitomi virker flad. Jeg ved godt, at hun skal forestille at mangle følelser, men derfor kan hun godt fremstilles som en interessant figur. Netop det skiller hende jo ud og burde gøre seeren nysgerrig omkring hende. Jeg regner dog stadig med at give Irozuku Sekai no Ashita kara en chance og så må vi se.



Kaze ga Tsuyoku Fuiteiru
Denne serie fangede egentlig min opmærksomhed, fordi drengen med det mørke hår i forgrunden på promobilledet ligner Kageyama fra Haikyu! og så stod der Production I.G. Sportsanime lavet af Production I.G plejer at være dynamiske og se godt ud i hvert fald. Så jeg er spændt på at se, hvordan maratonløb kan blive gjort spændende og actionfyldt. Character designet appellerer allerede til mig.



RErideD
En interessant og spændende sci-fi action serie. Det er mit håb for RErideD. Traileren giver mig lidt en Erased-vibe mht. at redde en pige (med pagehår i en rød jakke) og måske noget med tidsrejser...? "Timeride" bliver i hvert fald nævnt. Jeg ser noget potentiale her. Og så er det en original anime serie. :)



Tsurune: Kazemai Koukou Kyuudou-bu
Character designet, musikken og den smukke enkelthed i trailen og ikke mindst lyden, da buen spændes sidst i traileren, er grundene til, at jeg skal se Tsurune: Kazemai Koukou Kyuudou-bu.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar