torsdag den 15. november 2018

Anime efterår: del 3

Der er nu gået en 3 ugers tid mere af efterårssæsonen. Jeg har givet endnu en serie en chance. To er røget på hold. Jeg ser således fortsat seks af sæsonens serier - eller har i hvert fald intentioner om at se dem. ^^;


Streamingtjeneste: Prime Video
Disse tre episoder er en forbedring i forhold til eps. 3. Jeg kunne egentlig godt lide, at vi fik lidt fokus på Romio-Hazuki-forholdet. Det overraskede mig positivt at se Romio værdsætte deres venskab og alt det Hazuki gør for ham - omend han er totalt clueless mht. hendes følelser for ham.
Eps. 5 og 6 får også dirigeret serien fint ind - eller tilbage om man vil - på sporet for den romantiske komedie. Samtidig bliver vi også mindet om, at der er en større verden uden for skolen, som eleverne også skal forholde sig til. Jeg håber, således at sidste halvdel af serien kan fortsætte på samme maner. Den må selvfølgelig gerne forhøje niveauet, men det tvivler jeg på, vil ske.



Streamingtjeneste: Crunchyroll
Jeg ved efterhånden ikke rigtig, hvad jeg skal beskrive Golden Kamuy som. Måske "knap så meget adventure, men mere en gourmet serie med wtf-øjeblikke". Slutningen på eps. 2 lægger op til, at der kan komme en spændende udvikling, fordi den kaster en større gruppe af vores karakterer sammen. Dog må jeg indrømme, at jeg ikke længere er så varm på serien. Pausen på 3 måneder har betydet noget. Plus at der pt. er andre serier, der leverer bedre på deres lovede præmisser.


Streamingtjeneste: Prime Video
Bedstemor har gjort sit indtog, og på sin vis har det forbedret serien. Hendes tilstedeværelse skubber til dynamikken i gruppen og tilføjer noget pep. Jeg må dog indrømme, at jeg ikke er fan af trekantsdramaet, der begynder at tegne sig med Hitomi, Sho og Asagi. Det virker alt for søgt. For det første er Hitomi jo tydeligvis mest interesseret i Yuito. For det andet er Sho jo bare klassisk clueless. Heldigvis ser det ud til, at Asagi begynder at træde i karakter.
Vi mangler stadig at få forklaret, hvorfor Hitomi hader magi, og hvorfor hun ikke (længere?) kan se farver. Det bliver dog helt sikkert via forholdet - eller måske nærmere hendes følelser - til Yuito, hun bliver "helbredt". Eps. 6 kan i hvert fald tolkes som, at hun er blevet forelsket i Yuito og derfor også er blevet i stand til at se farver igen.



Streamingtjeneste: Crunchyroll
Det vil være unfair blot at beskrive Run with the Wind som en sportsanime. Der er nemlig meget mere at komme efter. Det er fortsat karaktererne, der bærer denne serie - og det gør de godt. Vi lærer dem lige så stille at kende hver især, og jeg ser frem til at komme mere under huden på dem og og se dem udvikle sig. De har hver deres quirks og styrker. Jeg vil fortsat gerne give Run with the Wind en varm anbefaling.



SSSS.Gridman eps. 3-5
Streamingtjeneste: Crunchyroll
Jeg husker eps. 3-4 som værende udmærket underholdning. Derimod havde eps. 5 alt for meget fokus på røv, patter og lår. Det er ikke den slags fanservice, jeg ser den her serie for! Det var sådan en skam, at der ikke var mere fokus på den enorme og ellers flotte kaiju. Det gav mig bange anelser og på ingen måde lyst til at se næste episode. Jeg kom da også kun 5 minutter (inkl. OP) ind, før jeg trykkede pause og satte mig til at se noget andet.
Det betyder ikke, at jeg helt har opgivet SSSS.Gridman. Jeg orker den bare ikke lige pt. Jeg håber, virkelig at serien toner ned for fokus shots på kropsdele hos de kvindelige karakterer og i stedet fokuserer noget mere på historie og karakterudvikling.



Tsurune eps. 2-4
Streamingtjeneste: Crunchyroll
Hvis vi ser bort fra hovedpersonen, så har vi her i Tsurune de samme karaktertyper, som i Free. Nu skyder de bare med bue og pil, hvilket betyder mindre bar hud. 23-årige Masa leverer dog stadig noget fanservice til de hungrede fujoshi. XD Indtil videre virker Tsurune som en klassisk sportsanime. Jeg kender ikke rigtig noget til kyodo, så især episode 4 var meget lærerig. Så på det punkt gør Tsurune det godt. Serien er desuden rigtig flot animeret.
Jeg havde som sagt også håbet på en lidt mere unik lydside, altså hvor lyd blev brugt lidt på en anden måde. Soundtracket er skam stemningsfyldt nok, men der er ikke det der ekstra, jeg havde håbet på.



Zombie Land Saga eps. 1-1½
Streamingtjeneste: Crunchyroll
En anderledes måde at gribe "idol-genren" an; det var mit indtryk af Zombie Land Saga og grunden til, jeg valgte at give den en chance. Første episode skuffede dog på flere parametre. Hovedpersonen er meh. Manageren er belastende. Og jeg tog mig selv i at tænke wtf... og ikke af den interessante og spændende variant. "Det her er bare slet ikke mig," tænkte jeg. Alligevel syntes jeg, at jeg ville prøve at se en episode mere. Ca. halvvejs inde i episode 2 blev det dog til at nej fra mig. Indtrykkene fra episode 1 blev nemlig blot forstærket.



På hold:


Rangliste
1. Run with the Wind
2. Tsurune
3. IRODUKU: The World in Colors
4. Boarding School Juliet
5. SSSS.Gridman
6. Golden Kamuy S2

Ingen kommentarer:

Send en kommentar