mandag den 19. november 2018

KōyōCon i retrospekt med Erika Jarland

Den 9.-11. november løb KōyōCon 2018 af stablen i Grenaa Idrætscenter. At dømme ud fra  opslagene i Facebookgruppen Alle os der tager til koyocon 2018 var det en god og hyggelig con. Her i blogindlægget har jeg taget et kig på connen sammen med eventleder Erika Jarland, som jeg også lavede et interview med som optakt. På billedet cosplayer Erika som Izuku "Deku" Midoriya sammen med MeanKitteh Cosplay som Aoyama - begge fra My Hero Academia. Erika har også sin egen cosplayside: Captain Cosplay.



Hvilke events afholdt du til årets KōyōCon? Hvordan gik de, og hvad syntes deltagerne om dem?
Jeg afholdte Disney-event lørdag og søndag. Så stod jeg også for ISVHFMQOASHEEQSIHNAGMA-Quizzen (I-sagde-vi-havde-for-mange-quizzer-om-anime-så-her-er-en-quiz-som-ikke-har-noget-at-gøre-med-anime-quizzen).
Disney var som altid et hit. Der var dog ikke helt så mange om søndagen, da det lå samtidig med morgenmad. ISVHFMQOASHEEQSIHNAGMA-Quizzen gik også helt fint. Jeg ved dog ikke, om den er gået bedre end andre år, da det ikke er mig, der plejer at stå for den.


Var der nogen af de nye events, som fungerede særligt godt?
Ud fra hvad jeg har hørt, lod det til, at mange af de nye events var et hit.


Har du/I allerede nu idéer til nye events eller videreudvikling af gamle?
Jeg har ikke fået tænkt over videreudvikling af hverken nye eller gamle events endnu, men det plejer jeg at begynde på, så snart jeg ved, om jeg er en del af teamet igen.


Hvornår/hvordan finder du ud af, om du er en del af teamet igen?
Der er generalforsamling til januar. Så finder jeg ud af hurtigst muligt derefter, om jeg er blevet en del af teamet igen, hvilket jeg selvfølgelig håber på.


Hvordan gik connen ellers sådan generelt?
Connen virkede til at gå rigtigt godt i år. Jeg brugte mest tid ved eventlokalerne, men det jeg ellers fik set, lod til at fungere rigtig godt.


Løb du ind i nogen komplikationer i løbet af connen?
Der var desværre sket et par småfejl i programmet, som først blev opdaget, da de var blevet trykt og derfor ikke kunne nå af blive rettet, men vi gjorde, hvad vi kunne for at få det rettet på selve connen.


Hvor mange deltagere var der til connen?
Der var ca. 650 deltagere med, og det er uden staff (arrangører og gophere).


Hvad var din bedste oplevelse til KōyōCon 2019?
Den tid jeg havde fri, brugte jeg sammen med mine venner og var med til et mega hyggeligt Naruto photo shoot om fredagen. Vi var fire udover en fotograf: mig som Kakashi, og tre af mine rigtig gode venner som henholdsvis Sakura, Sasuke og Naruto.


Hvor meget fri havde du til connen?
Da vi som noget nyt i år ville afprøve, hvordan det ville gå hvis eventlederne havde småvagter i lokalet med alle eventtingene, fik vi ikke så meget tid til at se connen i år, men der var styr på tingene.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar