tirsdag den 5. juli 2011

SommerCon var en skuffelse.

Allan havde godt nok sagt, at SommerCon ville være "chill", men jeg troede, han mente, at der ville ske interessante ting i en afslappet atmosfære. Der var ret få paneler som fangede min interesse, og nogle af dem varede ikke særlig lang tid. Noget af det kan dog skyldes, at der ikke mødte så mange tilhørere op. Selvom der var 120 deltagere til connen, var fremmødet til de paneler, jeg deltog i, meget lav. Til panelet om at lave conner, var der kun en deltager, som ikke allerede har været involveret i conarbejde på en eller anden måde. Jeg deltog ikke selv i panelerne om Cosmag og Comic Party, da jeg allerede kender en del til det, så de to kan jeg ikke udtale mig om.

Der var dog meget lidt at give sig til til SommerCon. Gameroomet havde da nogle interessante spil, men de var ofte optaget og der stod en 3-4 skærme og konsoller, som ikke kørte, hvilket var en skam. Jeg var taget til SommerCon sammen med min kæreste og to venner. Derudover kender jeg enkelte af københavnerne, men jeg følte mig godt nok lidt som "the odd one out", fordi jeg var jyde og alle københavnerne tydeligvis kendte hinanden godt. Jeg tror, at SommerCon har været rigtig hyggelig for dem, der bare kom for at hænge ud sammen med deres venner i cosplay. Det skyldes nok også, at jeg havde forventet lidt mere af SommerCon. Der var ikke rigtig de optimerede networking muligheder, som jeg havde forventet. Jeg anede ikke, hvem der kom fra hvilke conner, og folk vidste sikkert heller ikke hvem jeg var.

En af de positive ting ved SommerCon var dog, at jeg fik hilst på nogle af fyrene bag AniManga og fik set hvem de var. Vi snakkede samarbejde mellem SVS og AniManga, og så hørte jeg, hvad de ellers havde af ambitioner med siden.

Alt i alt var SommerCon en skuffelse, men jeg havde nu stadig en hyggelig weekend sammen med mine venner.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar