fredag den 9. marts 2012

3 dage senere

Her 3 dage efter annonceringen af, at J-Popcon flytter dato, er der kommet en del forskellige reaktioner på det. De positive røster er dog flere end de negative, hvilket jeg ikke havde regnet med. Der bliver også set på sagen fra flere forskellige vinkler. Nogle mener, at det giver mulighed for at opleve en udenlandsk con i stedet for J-Popcon i oktober-november. Nogle glæder sig over at have længere tid til at spare op. Andre derimod er bange for ikke at have penge til både J-Popcon og SVScon, når der kun bliver ca. 3 måneder imellem dem. Generelt bliver der dog udvist forståelse for, at J-Popcon har flyttet dato pga. lokalerne. Nogle sætter så også deres forventninger op, fordi J-Popcon får 3 måneders mere forberedelsestid.

Den officielle udmelding om datoændringen var dog mangelfuld. Der stod kun, at næste J-Popcon ville blive 22-24. februar 2013. Der var intet om, hvad der kommer til at ske med connen derefter, hvilket har ledt til spørgsmål og spekulationer hos flere folk. Forbliver J-Popcon i februar i fremtiden eller rykker de tilbage til november? Og hvis de vil tilbage til november, kommer der så to J-Popcons næste år? Hvis J-Popcon vil tilbage til november, er de nærmest nødt til at holde to conner næste år pga. deres aftaler med WCS, ECG og EuroCosplay. Ellers skal der udtages to års repræsentanter i 2013, hvilket jeg tvivler på vil ske. De kunne også vælge at lave en "Danish Cosplay Summit"-løsning i 2014, hvor de afholder et cosplayshow til et 1-dagsarrangement for at vælge repræsentanter i februar og så en rigtig J-Popcon i november. Der er sikkert flere mulige scenarier, men det er jo bare spekulationer...
Der er nogle, som har skrevet spekulationerne omkring to J-Popconner i 2013 på Facebook og AniManga, men begge steder tyder svarene til det på, at der ikke kommer to J-Popconner og at J-Popcon vil forblive i februar i fremtiden. 

Men der er intet meldt ud officielt endnu, så jeg regner stadig ikke med noget, selvom det da gør mig nervøs. Jeg bryder mig ikke om den situation SVScon bliver sat i, selvom jeg efterhånden er begyndt at slå lidt koldt vand i blodet og ikke være helt så oprevet over flytningen, som jeg har været. J-Popcon er flyttet i 2013, og det kan vi ikke gøre noget ved. Nu er det mest frustration omkring manglende kommunikation - både til SVScon og i J-Popcon internt, der fylder mig. Lige nu sidder SVScon lidt fast, for det er ikke til at vide, hvad der kan regnes med, for hvordan ser fremtiden ud? Det er svært at komme med en reaktion, når man stadig håber på, at der kommer en dialog - eller i det mindste en klar udmelding omkring J-Popcons planer. 


For ordens skyld nævner jeg lige igen (det står også i teksten "Om mig"), at bloggen giver udtryk for min personlige holdning. Det er ikke et talerør for SVScon, men fordi jeg er arrangør, bliver jeg påvirket af denne situation på en anden måde end andre, hvilket jeg så har valgt at skrive om.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar