lørdag den 7. april 2018

Bornholmsk otaku udlever drømmen og tager til J-Popcon for 1. gang

20 dage til J-Popcon.

I dette optaktsinterview kan I møde Pernille Boldemann på 32 år fra Rønne på Bornholm. Hun mistede sin mor som 2-årig og er blevet opforstret af sin morfar. Desværre mistede hun ham pludseligt i november sidste år.

Fritidsmæssigt elsker Pernille at lave mad, hygge med sin hund Luffy, vandre lange ture, hygge om vennerne, tegne, læse og skrive og være aktiv... eller bare hygge med en god film/serie/anime. Anime har  haft en stor betydning for hende, siden hun var 4 år.

Pernille har tidligere arbejdet i sundhedsfaget i 16 år. Efter tabet af sin morfar, skiftede hun fuldstændig branche og forfølger nu lidt af sine drømme. Hun er således begyndt på kokkeuddannelsen på Campus Bornholm og går ligeledes på Bornholms Forfatterskole. 
Hun er i gang med at skrive en thriller, der hedder "De Frosne Minder", men den ligger indtil videre på hylden, da de på forfatterskolen har henvist hende til at skrive en anden historie: "Gartnervangen" om den tid, hun som barn boede i Bornholms egen lille ghetto. 
Hun nørler også med nogle fanfictions og arbejder ligeledes på en idé til en manga (O.R.A.N.G.E. DREAMERS), hvor plot og karakterer næsten er på plads.

Sidst på året skal hun med en veninde til Mallorca for at studere i de spanske køkkener. Næste år går turen til Japan og deres gastronomiske verden.


Hvordan hørte du om J-Popcon?
Hmm... i realiteten var det et tilfælde. For nogle år siden søgte jeg på nettet, om der mon eksisterede conventions i Danmark, da jeg havde hørt fra mine pennevenner i Amerika og England, hvordan de tog til conventions i deres lande 1 til 2 gange om året. Og jeg blev glædelig overrasket af at se, at der faktisk også holdes sådanne her i Danmark.

Hvorfor har du valgt at tage med i år? 
Mit sidste løfte til min morfar, var, at fra nu af skulle vi ikke længere udsætte tingene, men begynde og udleve dem. Det var et løfte, som han anerkendte, så derfor udfører jeg nu de ting. jeg har lovet, og ønsket, i hans ånd og ære. Derfor valgte jeg også ikke alene at begynde på kokkeuddannelse og forfatterskole men også endelig at tage af sted til J-Popcon og de kommende rejser, vi havde lovet hinanden. 

Skal du følges med nogen?
Nej desværre. Japans kulturelle aspekter er uheldigvis ikke så udbredt her på lille Bornholm, ikke i den grad at jeg kender nogen, som vil deltage i sådanne herlige conventions. Ærgerligt at jeg ikke kender en broderlig/søsterlig otaku her på øen.

Har du søgt aktivt efter andre animefans på Bornholm? Håber du evt. på at møde nogen til J-Popcon?
Jo, jeg har da prøvet at række lidt ud efter de bornholmske animefans, meen det virker til stadig at være lidt af en "secret liking", desværre. Men jeg tror, hvis nogen var med på at lave animeconner hér på øen, havde det nok lokket lidt flere frem i lyset. XD

Hvordan er dine forventninger til J-Popcon 2018?
Hm, hmm. Siden at det er min første tur nogensinde, så er min eneste forventning bare at få en fantastisk god dag med en kæmpe omfavnelse om min indre voksende otaku. XD

Har du deltaget til andre danske conner?
Uh, nej desværre. Jeg har kun set de forskellige klip fra de forskellige conventions i Japan på Youtube.

Hvad synes du om dette års tema? Har det nogen betydning for dig, at connen har et tema?
Jeg synes, at det lyder spændende! Det er da sjovt, at der kan være et fælles tema, der hylles af så mange mennesker.

Hvad synes du om programmet? Har du allerede udset dig nogle events, du bare MÅ deltage i?
Uh ja da! Jeg har gennemanalyseret det på kryds og på tværs og streget de forskellige steder, jeg bare må opleve! Såsom Japansk for begyndere, Lolita Fashion show og panelet Kuroshitsuji.

Er der et område på connen, du ser særligt frem til at besøge? F.eks. maid cafe, dealer room, biografen eller Artist Alley.
Artist Alley helt bestemt! Jeg elsker at betragte andre folks fantastiske kreationer. Mon ikke også der kommer et par enkelte ting (eller fem) med ned i tasken? ;D Men maid café lyder helt bestemt også spændende, og biografen smugkigger jeg vist nok også forbi.

Hvad synes du om priserne for at deltage til connen?
Det er da meget rimeligt for alt det, der bliver gjort for at glæde vore små dansende hjerter. 

Benytter du dig af sovesalen?
Nej. Det bliver en endagstur, da jeg har min lille Luffy (gravhund/papillonblanding) ventende trofast derhjemme. Synd og skam at han ikke må komme med, for så havde han da lige fået en fin lille stråhat, for han lever så sandelig op til sit navn! Hehe! 

Skal du cosplaye? Hvorfor/hvorfor ikke?
Jeg ville tidligere have svaret "Nej, da det er min første gang på sådan en con" men ombestemte mig, da jeg inde på J-Popcons Facebookgruppe så, hvad andre skulle cosplaye og tænkte; "Hvorfor ikke? Der var jo en gang da jeg var mindre, hvor jeg elskede at klæde mig ud og gav pokker i, hvad andre tænkte; bare at jeg selv havde det sjovt". Så jo, jeg tager udfordringen op og vil cosplaye som Sanji!female - det blonde hår er der jo i forvejen. XD Hehe.

Betyder cosplaygæsterne noget for dig?
Det er så skønt at se gæsternes forskellige fantastiske versioner af de, de vil cosplaye som - det er dét der er med til at spice det hele op! Oh hvor jeg dog glæder mig til hele oplevelsen.

Med "cosplaygæster" mente jeg nu de inviterede gæster, som både skal være dommere til de to cosplayshows og som holder workshops og paneler. Betyder det noget for dig, at J-Popcon har inviteret dem?
Nå sådanne gæste cosplays. Ja da, det er da spændende at se de helt professionelle, og det gør også bedømmelserne mere ligeværdige og retfærdige, når der bliver bedømt med et professionelt øje. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar