onsdag den 20. marts 2019

Japan og Sydkorea 2019 - del 2: Overnatning

I dette blogindlæg vil jeg fortælle lidt om de steder, vi skal overnatte. Et af hotellerne er en gammel kending, imens resten er nye. Jeg har linket direkte til hotellets egen hjemmeside, hvis det var muligt. Vi har dog booket alt bortset fra Hotel Edoya og Hakone Hotel Okada via booking.com. Set i bakspejlet skulle vi nok have brugt hotels.com i stedet for, da de vist giver hver 10. overnatning gratis eller sådan noget.

Læs evt. også mine tidligere blogindlæg om turene i 2011 og 2015:
Japanturen 2015 (9 dele)
Vær opmærksom på at indlæggene kommer i omvendt kronologisk rækkefølge. Så henholdsvis del 8 og 9 står øverst, når I følger de to links.

Tokyo: Hotel Edoya

Vi overnattede på Edoya for første gang i 2011 og igen i 2015. Edoya har både japanske og vestlige værelser. Vi holder os til de japanske. Der er single, double og triple værelser. Derudover kan man booke triple +1 og +2.
Da vi skulle være der første gang, forsøgte vi at booke triple +2, men vi fik af vide, at det var tiltænkt familier - ikke 5 voksne. Vi tog i stedet nogle triple +1 værelser. Det betyder, at vi har et triple værelse med en ekstra opredning.
Der findes to typer triple værelser. Jeg har været så heldig at bo på den type, hvor soveområdet og opholdsområdet er skilt af en væg og en skydedør. Vi har så flyttet den ekstra opredning fra opholdsrummet og ind i soverummet, selvom det så bliver lidt tæt. Det er dog virkelig rart at have et lokale, hvor vi bare kan sidde og hænge ud.
Soveområdet med ekstra opredning

Da vi ikke skal være lige længe på Hotel Edoya i denne omgang, har vi delt os op på et dobbeltværelse, et triple og et triple +1. Vi splitter dog regningen lige over, så vi alle sammen betaler det samme pr. overnatning. For at mindske mængden af yen, vi skal have med, har vi betalt via bankoverførsel, hvilket der var et ekstra gebyr på.

Hotel Edoya er lidt gammelt. Deres Internet virker kun op til en hvis etage. Man kan godt blive lidt træt af morgenmadsbuffeten efter nogle dage. Men.
+ Det er super hyggeligt.
+ Det ligger i et roligt område, hvor man dog nemt kan gå til både underholdning og restauranter.
+ Der er en 7-Eleven for neden af bakken.
+ 10 min. så er du i Akihabara.
+ På øverste etage er der et fællesbad opdelt i mænd og kvinder.

Pris pr. pers. pr. nat: 350 kr. inkl. morgenbuffet

Kamakura: Taro's House Kamakura Komachi

Taro's House er en hel lejlighed med køkken og det hele. Udlejeren har tilbudt at mødes med os på Kamakura Station og vise os vej til lejligheden, da den åbenbart kan være svær at finde. Total god service.
Lejligheden er indrettet med trægulv og tatamimåtter. Så vi skal endnu en gang sove på futon'er. I kan se en masse billeder på booking.com, som linket ovenfor fører til. Der er endda også en plantegning.
Siden vi bookede lejligheden har jeg opdaget, at den ligger 2 min gang eller sådan noget fra Komachi Dori. Komachi Dori er en gade med masser af street food, som jeg ser frem til at spise mig igennem. ^^

Pris pr. pers. pr. nat: 385 kr.

Hakone: Hotel Okada

Nu vi endelig skal overnatte i et onsenområde, ville Morten og jeg gerne prøve at bo lidt mere fancy på et onsenhotel. Morten fandt så Hotel Okada, som havde en udmærket engelsk hjemmeside. De har både japanske og vestlige værelser.
Morten og jeg har valgt -SENYU- (japansk værelse) med eget onsen. Vi har også aftensmads- og morgenmadsbuffet med. Der var mulighed for at få japansk kaiseki serveret direkte på værelset, men Morten er total kræsen, så vi valgte buffet. Den ser dog også vildt lækker ud.
Prisen herunder er beregnet ud fra Mortens og mit værelse. Jeg synes faktisk ikke, det er så slemt, når man tænker på, at der er to måltider plus adgang til deres onsenområde inkluderet.
For nogle vil Okada dog forekomme en smule pricey, så vi fremlagde både det hotel samt et budget alternativ i form af K's House, som er et hostel. I første omgang valgte fem af de andre også at bo på Okada, men nu er alle dog endt med at reservere et værelse der.

Pris pr. pers. pr. nat: 985 kr. inkl. aften- og morgenbuffet

Hiroshima: Chisun Hotel Hiroshima

Chisun er et klassisk hotel. Vi har booket to economy double rooms og et standard twin room. Man booker IKKE dobbeltseng til folk, der ikke er par i Japan - eller har lyst til at ligge tæt. Ikke fordi det er ilde set, men fordi sengen kan være ret lille. Det lærte vi på turen i 2015.
Vi har primært valgt dette hotel, fordi det ligger forholdsvis tæt på Hiroshima Station, og stoppet i Hiroshima er mest en "mellemlanding". så vi skal gerne kunne komme af sted hurtigt næste dag. Prisen er okay og morgenbuffetten så fin ud.
Vi er kun seks, der overnatter på dette hotel, da Marianne gør stop i Kyoto i stedet for, og Andreas og Miriam er taget tilbage til Tokyo for at rejse hjemad.

Pris pr. pers. pr. nat: 369 kr. inkl. morgenbuffet

Oita: Rembrandt Hotel Oita

Egentlig havde vi tænkt os at bo i Beppu, men Rembrandt havde en god pris, og Oita ligger kun 20 min væk med offentlig transport. Rembrandt ligger også tæt på Oita Station.
Her har vi booket to dobbeltværelser og et triple, da Marianne jo slutter sig til os igen. Det er alle vestlige værelser med senge. Dobbeltværelserne har dobbeltdyne, så Morten og jeg må se, hvordan vi løser den... Han vil nemlig helst have en dyne for sig selv. Sidste gang endte det med, at han tog et ekstra tæppe og sov med to tæpper og jeg fik dobbeltdynen. ^^

Pris pr. pers. pr. nat: 310 kr. inkl. morgenbuffet

Busan: Centum Premier Hotel

Her har Morten, Marianne og jeg valgt at gå all out. Vi har simpelthen booket premier suiten!  Værelset har to plan og panoramavinduer. Så vidt jeg husker, valgte vi udsigt ud over floden. Marianne får en stor seng for sig selv, imens Morten og jeg deler den anden.
Vi har valgt at booke uden morgenmad, da hotellet ligger lige overfor Shinsegae Centum City Department Store. De må have et eller andet vi kan spise.

Pris pr. pers. pr. nat: 602 kr.

Seoul: Rian Hotel

Når vi kommer til Seoul, er det igen tid til lidt alene-tid for Morten og mig. Vi skal bo på et deluxe twin room med bad. Marianne får et standard double room. Så der er fortsat luksus til os alle tre. ^^ Værelserne er så fine. Jeg er vild med alt egetræet.
Rian ligger vist nok i Insadong-området, som vi fik anbefalet af min lillebror. Det er der, han plejer at bo, når han er i Seoul.