onsdag den 27. marts 2019

Anime forår: del 1

For det første byder forårssæsonen på hele tre fortsættelser, som jeg skal se:
  1. Attack on Titan 3 part 2
  2. Bungo Stray Dogs 3
  3. Diamond no Ace Act II
Da der er gået meget forud for alle tre serier, tror jeg ikke, man som ny, skal springe på her - medmindre man læser op på historierne, og hvem der er hvem. Lad os i stedet fokusere på de nyopstartede serier. Som sædvanlig står de i alfabetisk rækkefølge. Jeg har fem, jeg regner med at se nærmere på.



Carole & Tuesday
Det her er nok den serie, jeg ser allermest frem til i forårssæsonen. Det er en musikserie med to piger som hovedpersoner. Det er mit håb, at det kan blive en "ny NANA" men mindre melodramatisk. Andre plusser ved serien: det er en orginal anime og BONES står for produktionen, så jeg forventer lækker animation hele vejen igennem. Instruktør og skaber er Shinichi Watanabe kendt for Cowboy Bebop. 



Fairy Gone
Beskrivelsen af historien gjorde mig interesseret. Jeg tænker, at action fantasy kan blive interessant i P.A. Works' hænder. Dog virker animationen i traileren herunder desværre ikke videre overbevisende.



Kimetsu no Yaiba
Yuki Kajiura laver musikken. Havde hun ikke gjort det, havde jeg ikke sænket serien nogen form for opmærksomhed. Den virker meget som mørk shounen.



Kono Oto Tomare!
Jeg tror, at det her bliver sæsonens søde slice of life / healing anime for mig. Det er i hvert fald den vibe, traileren udsender, synes jeg.



Mix: Meisei Story
Jaaah. Mere baseballanime baseret på en manga af Mitsuru Adachi. Den foregår 26 år senere på samme skole som Touch. Mon nogle af karaktererne er børn af dem, vi fulgte i Touch...?



Ingen kommentarer:

Send en kommentar