søndag den 24. marts 2019

Japan og Sydkorea 2019 - del 3: Youtube

Som forberedelse til en rejse plejer jeg at begrave mig i guidebøger - og især når turen går til Japan. I denne omgang har min research dog ikke kun involveret guidebøger. Jeg har i den grad også brugt Youtube. Her i blogindlægget vil jeg gennemgå de 10 kanaler, som jeg har haft mest glæde af mht. Japan. 


Top 3

Shinichi og Satoshi, som har kanalen bor i Tokyo. De rejser dog også udenlands, men generelt er deres videoer Japan-relaterede. De laver videoer med street food, sightseeing, "convenience store hauls," madlavning og restaurantanmeldelser. De er så søde sammen, og deres videoer er lidt hyggelige.



Jeg ved ikke hvorfor, men Mike Chen har to kanaler, som umiddelbart ser ud til at have samme type indhold: rejse- og madvideoer. Det er i hvert fald den type content, jeg har set. Jeg er seriøst imponeret over, hvor meget mad, den mand kan spise. Se ikke hans videoer, imens du er sulten! Mike har også lavet videoer fra Korea.


Mark bor i Thailand sammen med sin kone og søn. Han har dog en del videoer om japansk mad samt en serie om Korea. Man ved bare, at det smager godt, når han siger sit karakteristiske "oh!", lukker øjnene og læner sig lidt til højre. XD



Andre kanaler

John bor i Japan og har gjort det i over 18 år. Han laver rejse- og madvideoer men også videoer om Japan generelt. 

Gareth rejser verden rundt. Han har selvfølgelig også lagt turen forbi Japan (ellers var han ikke med på listen). 

Angela er opvokset på New Zealand men bor nu i Tokyo. Hun er den eneste kvindelige Youtuber, som har lavet mange Japan-videoer, som jeg vil anbefale. Hun virker meget nede på jorden. 

Når Paolo laver guider til områder, laver han nogle gode kort, så man kan få en fornemmelse af, hvor tingene ligger i forhold til hinanden. Han har dog med at være lidt for begejstret for alting. Jeg er heller ikke vild med hans kæreste/kone. 

Yummy Japan består af Charly og Victor. De går på jagt efter lækker mad i Japan, som de også giver karakter på en skala fra 1-10. 

Chris er en brite, der er flyttet til Japan. Jeg så mange af Chris' videoer i starten, men det er ved at være lang tid siden. Han har en lidt speciel humor, og det kan godt blive lidt for meget nogle gange. 

Canadieren Greg bor i Tokyo sammen med sin japanske kone og deres to børn. Videoerne handler om Japan, og hvordan det er at bo der. Børnene optræder altid i videoerne, og af og til fylder de en del. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar