onsdag den 12. januar 2011

Yaricon - kun en engangscon

Den 3-4. juli 2010 blev der for første og eneste gang afholdt Yaricon. Det foregik i Odense i samarbejde med AIOdense. Det var to piger, som stod bag initiativet. På grund af connens tema, var der en aldersgrænse på 18 år. Der var dog mulighed for at deltage, hvis man var yngre, men det krævede en skriftlig tilladelse fra ens forælder/værge. Selvom fremmødet til connen ikke var så stort som forventet, lød det på hjemmesiden til, at det havde været en succes. Der var iver omkring planlægningen af næste års con, men senere har de to arrangører måtte sande, at der ikke var tid og tilslutning nok til at fortsætte Yaricon.

Jeg deltog ikke selv til Yaricon, da jeg ikke har speciel interesse i hverken yaoi eller yuri. Det virker dog til at være meget udbredt og elsket i fanmiljøet (især yaoi), så man kan undre sig over, hvorfor der er mangel på interesse for connen. Jeg tror, at det kan ligge i, at mange yaoi fangirls er under 18, og så var nødt til at skulle forklare deres forældre, hvad det var de skulle have en skriftlig tilladelse for at deltage i. Men igen... jeg var der ikke, så jeg ved ikke hvordan deltagerne var fordelt aldersmæssigt. Af den grund er det også svært for mig at udtale mig rigtigt om connen. Jeg kan dog sagtens sætte mig ind i hvor stort et arbejde de må have lagt i det. Jeg har også fuld forståelse for, at de vælger at lukke Yaricon ned, når de kun er to til at arrangere det igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar