søndag den 24. februar 2013

Nedtælling til SVScon: 68 dage - stress!

68 dage til SVScon - inde i mit hoved er SVScon utrolig tæt på! Jeg ved ikke med jer derude. Nogle af jer tænker nok: "Slå koldt vand i blodet. Der er jo lige J-Popcon først." Sådan tror jeg i hvert fald, at langt de fleste "almindelige" folk i fanmiljøet tænker. De tager en con af gangen, og J-Popcon er lige om hjørnet - faktisk kun 19 dage. Selvfølgelig kan jeg godt se, at det er meget tættere på, men nu har jeg jo unægtelig en anden tilgang til SVScon end J-Popcon. :p
Jeg har endnu ikke skrevet så meget om forberedelserne til SVScon i år. Jeg var omkring tilmeldingssystemet og hjemmesiden i starten af året, da vi åbnede tilmeldingen. Det føles som om, det er vildt længe siden. Her er lidt tal til de statistik glade - jeg er selv en af dem. ^^ Status i skrivende stund:
  • 365 tilmeldte
  • 183 betalende
Jeg havde jo været (og er stadig) meget spændt på, hvordan det ville gå med tilmeldingerne, nu J-Popcon ligger i marts. De foreløbige tal sammenlignet med dem fra sidste år, ser dog meget fine ud. I uge 8 sidste år havde vi:
  • 364 tilmeldte
  • 144 betalende
Det spændende er så, om vi fortsat vil være lige så godt med. Jeg er stadig overbevist om, at begge conner vil kunne mærke på deres deltagerantal, at de nu ligger tættere på hinanden tidsmæssigt. Hvem det vil "gå mest ud over," ved jeg dog ikke. Jeg tror dog, at SVScon vil kunne danne sig et bedre billede af, hvor mange deltagere der kommer, når vi engang er kommet forbi J-Popcon. 

I år har jeg personligt haft mindre overskud og tid til SVS forberedelser end jeg har haft førhen. Den 21. januar startede jeg på 6 ugers selvvalgt kursus i Projektstyring i praksis. Den 30. januar fik jeg så også en aftale omkring virksomhedspraktik i stand. Så de dage hvor jeg ikke har undervisning i Holstebro, er jeg fuldtid i virksomhedspraktik. Ved siden af det har jeg så også skulle læse en bog på 500 sider, lave 2-3 ansøgninger i ugen, skrive et 2-siders projekt, lave et skyggeprojekt og en PowerPoint præsentation. 
Så det har været begrænset, hvor meget jeg ekstra kunne lægge i SVScon i år. Tro mig - der bliver skam stadig lagt tid i det, det er ikke det. Jeg må dog indrømme, at jeg føler mig mere presset i år - i hvert fald de sidste 4-5 uger. Måske har jeg også bare sat baren for højt. Måske behøves vi ikke lave 40-50 events... Jeg synes bare, at vi bør lave flere i år, da vi har et lokale mere, plus vi har Eventsalen 1,5 dag mere. Desuden er der også flere folk til at planlægge og afvikle events i år i eventteamet. Så vi burde altså godt kunne håndtere flere events end sidste år. Det hjælper nok på situationen som events begynder at blive færdige og kan annonceres. Jeg tror, det vil give mig lidt mere ro. Det håber jeg i hvert fald. Det hjælper nok også, når jeg er færdig med mit kursus på torsdag.

1 kommentar:

  1. Events skal nok gå <3 Du klarer det skide godt! :) / Igotyabackbro

    SvarSlet