lørdag den 25. oktober 2014

Maria værdsatte særligt det sociale blandt NPC'erne til Geekcore.

Her kommer så blogindlægget om, hvordan det var at være NPC for Maria under Geekcore. Læs evt. interviewet jeg lavede med hende inden connen, før du går i gang med dette indlæg.

Hvornår mødte du op til Geekcore? 
Jeg var desværre først derovre fredag ved 20:30-tiden, da jeg ikke har efterårsferie. Det var desværre også for sent til at se Stegelmann, da det var klokken 19, øv.

Fortæl lidt om, da du ankom. Hvordan blev du mødt, hvad blev du sat til osv.? 
Jeg troede faktisk, jeg var gået forkert – der var mørkt og udefra virkede Kulturhuset til at være tomt. Jeg fandt dog ud af, at der hang et stort banner med Geekcore på facaden næste morgen. Indenfor var der lidt mere liv heldigvis! Informationen virkede forvirret, da jeg gik hen og og spurgte, hvem NPC'er skulle tjekke ind hos – det tog i hvert fald et par omformuleringer, før jeg fik fat i en der kunne give mig mit skilt og vise mig lidt rundt. Jeg havde noget tid, før jeg skulle have vagt, så jeg kom over på Werket, hvor jeg nåede at få aftensmad, mens jeg snakkede lidt med folk (der var morgenmad og aftensmad til NPC'er og pirater).

Hvilke opgaver havde du i løbet af connen? 
Jeg var nattevagt begge nætter i informationen sammen med en anden – hvilket var ufattelig kedeligt, da der ikke var folk i Kulturhuset om natten. De var enten i sovehallen 1 km. væk, eller ovre på Werket ved siden af, hvor der var fest. Vores primære opgaver var garderoben, at få fulde folk ud før de lavede ballade eller fulde staff op i seng, uden de støjede og vækkede andre.

Hvilke opgaver kunne du bedst lide?
Alt hvad jeg tog udover nattevagten og flere timers UNO-spil under nattevagten sammen med folk.

Hvilke opgaver brød du dig mindst om?
At diskutere med fulde mennesker om natten – fulde mennesker er utilregnelige og højtråbende!

Hvad syntes du om arbejdsmængden? 
Jeg må sige, at give de samme to personer begge nattevagter var ikke den bedste ide. Det var kedeligt og hårdt at holde sig vågen, plus at man mistede en god del af dagtimerne, da man var nødt til at sove lidt.

Havde du andre vagter end de to nattevagter?
Kun det jeg selv valgte at hjælpe med – RTF og piraterne tog sig af alt det praktiske med borde og andet, så det var primært bare at snakke med mennesker og hjælpe med opvasken i køkkenet.

I havde ikke selv haft mulighed for at få indflydelse på jeres vagter?
Tjo jeg blev spurgt om jeg var interesseret i, hvad jeg troede var en nattevagt – da vagtplanen så kom ud kort tid før connen (jeg tror faktisk, det var torsdag,) så jeg, at jeg havde begge nattevagter.

Var der noget du særligt godt kunne lide ved at være NPC? 
Det sociale blandt NPC'erne var dejligt, når vi mødtes – det har altid været, hvad jeg elsker som NPC/gopher. Det er nærmest ikke muligt for mig at deltage som alm. deltager i dag. Der er bare noget ved at få en con til at kører, der trækker i mig.

Hvordan var samarbejdet med de andre NPC'er - både i din egen gruppe og på tværs af grupperne? 
Min egen gruppe var hyggelig at være sammen med, og alle kom til deres vagter. ^^ Jeg vil sige stor ros til piraterne. Piraterne var en gruppe for sig, der tog sig af alt fra dørvagter, sovesal, rengøring og flytte hvad, det nu skulle være – hvis de blev spurgt om noget. blev det ordnet xD - og så var der altid sang, når der var mad. Jeg havde ikke rigtig noget med de andre grupper at gøre ud over Food, hvor jeg hjalp til om søndagen.

Hvor mange NPC'er var der i check in-gruppen, og fandt du antallet passende? 
Jeg tror, der var omkring 18 – men de manglede tydeligvis folk, der var villig til at tage nattevagter. 

Kunne du finde på at melde dig som NPC igen næste år? Hvis ja, ville det så være i den samme gruppe? 
Hmmm... svært at sige, der skal være MEGET bedre kommunikation både før og under connen, før jeg vil overveje det – men jeg er dog blevet lovet over på et af mine ønskede hold (Food) næste år, hvis jeg kommer. Check-in/info er i hvert fald ikke mig.

Hvorfor vil du hellere over i Food-gruppen?
Jeg har aldrig været meget for at sidde i længere tid. Derudover kan jeg godt lide at lave mad, og så er det noget, jeg bruger som erfaring i led med min uddannelse som kok. Food var også den gruppe, jeg hyggede mig mest sammen med i år, så det vil da også blive taget op til næste år, når jeg skal beslutte mig om jeg tager afsted igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar