mandag den 6. oktober 2014

Rapport fra Kita Træf 14.2

I den forgangne weekend tog Morten og jeg turen til Aalborg for at komme til Kita Træf 14.2. Vi havde ikke været af sted siden 13.2-træffet sidste efterår, hvilket jeg godt kunne mærke, da vi ankom. Der var rigtig mange nye ansigter - og færre bekendte for den sags skyld. Det er dog kun godt for Kita, at det er lykkedes foreningen fortsat at tiltrække nye lokale medlemmer. 
Morten og jeg checkede ind, fik vores navneskilt samt brunchbilletter. Vi ankom lidt senere end vi plejer, så vi gik direkte ud for at spise. Juliane havde bestilt bord på Shankou, som er running sushi, men de har også et bånd med varme retter. Jeg var lidt spændt på, hvordan det ville blive at være så mange af sted. Heldigvis fik vi to borde ved siden af hinanden, men som begge stod op af hver sit bånd. Så der var altså ikke to, som skulle sørge for at tage mad ud til 7 personer. Det var rigtig hyggeligt. Vi blev også alle godt mætte, dog syntes jeg ikke, at det var de 208 kr. værd. Det var altså lige pebret nok i forhold til kvaliteten. Jeg var bl.a. skuffet over sushien. Fisken på nigirierne var meget tyndt skåret. 

Tilbage i Huset gik vi i brætspilsrummet, men der var så fyldt, at vi tog Pandemic med om i rummet bag StepMania. 
Efter spillet gik vi op på eventloftet. Jeg skulle mødes med Marie-Louise for at lave et interview omkring Geekcore (det kommer nok op i løbet af ugen), og de andre fulgte vist bare med. Det tog dog ikke særlig lang tid at lave interviewet, da jeg som noget nyt prøvede at optage det i stedet for at tage noter. Da jeg var færdig, satte jeg mig hen til de andre ved tegnebordet. Det var dog kun Droggles, som rent faktisk tegnede. XD Resten af aftenen sad vi bare og hyggesnakkede. Da de fem andre tog hjem til Mads og Kevin for at sove, smuttede Morten og jeg over og pakkede vores sovegrej ud i sovesalen. Der var heldigvis kun 25, som skulle overnatte, så der var godt med plads. Morten og jeg syntes dog stadig, at det var lige tidligt nok til at gå i seng, så vi satte os ned i receptionen og snakkede med, dem der havde vagt. Vi fik bl.a. hørt lidt om KōyōCon fra Mickel. Omkring kl. 01:45 gik Morten og jeg i seng. Jeg havde dog lidt svært ved at falde i søvn og sov generelt heller ikke vildt godt. 

Lørdag morgen vågnede jeg, da der pludselig lød en alarm. Vedkommende havde bare smidt den på snooze, for den ringede igen 5-7 minutter senere - og igen en gang til. Kort derefter var der en anden persons alarm, som lige nåede at gå i gang, men han/hun slukkede den hurtigt. Så da Morten stod op for at se LOL-turnering, bestemte jeg mig for også bare at stå op. Desuden kom jeg også til at ligge i en fin lille fordybning i luftmadrassen, da han stod op... XD For en gangs skyld var der åben ind til kantinen før brunchen, så vi satte os ind i sofaen. Vi undrede os dog over, at der ikke rigtig blev sat andet end en kurv med rugbrød frem, da klokken nærmede sig 10:00. Vi kunne heller ikke lugte mad. Det viste sig, at personalet troede, at brunch først var klokken 11. De gik dog straks i gang med at sætte ting frem, da de blev gjort opmærksomme på det. Det blev dog den mest fesne brunch, jeg nogensinde har fået: pandekager (uden noget til), pølsehorn, franskbrød, ost, hamburgerryg, rugbrød og brie. Der blev godt nok sat nogle pandekager og nogle pølsehorn til livs hos alle - for der var jo ikke meget andet at spise. Agerende formand Junder var da også ude og sige noget til køkkenet. 
Efter brunch gik vi 7 en tur i karaokerummet. Der blev sunget godt igennem - så meget at der kom en dame ud og lukkede terrassedøren i huset overfor. XD Bagefter kastede vi os igen over Pandemic. Efter at have ladet verdenen dø tre gange var det blevet tid til fællesbillede. Tiden var fløjet af sted, for jeg blev virkelig overrasket, da folk sagde, at det var tid til fællesbillede. Resten af tiden frem til aftensmad gik med at hyggesnakke i kantinen. Egentlig ville jeg gerne have været med til Lydquizzen, men da det kom til stykket, gad jeg ikke gå derover alene... ^^;
Vi mødtes med Lars uden for Huset og gik af sted mod Café Friends, som lidt er blevet vores stamsted, når vi er til Kita. ^^ De havde pænt travlt, så der var lidt længere ventetid end normalt. Vi var dog stadig tilbage inden holdquizzen. Det var dog kun Mads, som deltog. Vi andre byggede med LEGO. 

Vi sad dog også og fulgte lidt med i quizzen. I starten ville jeg se, hvor mange rigtige vi kunne få, men jeg opgav det efter et stykke tid, da jeg jeg ikke fik fulgt ordentlig med i spørgsmålene. Vi brød os dog ikke om, at der var flere serier, som optrådte mere end en gang i quizzen. F.eks. var svaret "Neon Genesis Evangelion" to gange, og det samme gjaldt "Inuyasha". Efter holdquiz forsøgte vi os med at redde verdenen endnu en gang i Pandemic. Vi fandt så også ud af, at vi havde spillet det forkert før... XD De fem andre kørte til lejligheden efter spillet, og Morten og jeg gik i receptionen. Vi valgte dog at gå i seng tidligt, da vi begge var ret trætte. Søndag stod vi op, spiste (bedre) brunch, pakkede sammen og kørte hjem. 

Jeg hyggede mig da til Kita Træf, men det var bare ikke rigtig det samme, som det plejer. Så jeg ved ikke helt, om vi kommer til at tage med til foråret. Nu må vi se.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar