fredag den 14. november 2014

Til KōyōCon og i Retrocosplayshowet for 1. gang - sådan var det.

Op til KōyōCon lavede jeg også et interview med Samuel - måske bedre kendt som Shinji i cosplaymiljøet - på 21 år fra Viborg. Ligesom Karoline deltog han også til KōyōCon for første gang. Sammen med sin veninde optrådte Samuel/Shinji i Retrocosplayshowet.


Hvilke forberedelser var du med til før Retrocosplayshowet? 
Vi havde et kort meet-up fredag aften med hende, der stod for showet. Det var mest af alt os selv, der gik til hende for yderligere info - intet andet. Lørdag kl. 12-15 var der lydprøver for alle grupperne. Lørdag kl. 18 mødtes vi igen alle i salen til kort intro om, hvordan showet ville forløbe.

Hvor meget tid vil du vurdere, at du brugte på forberedelser?
Tid op til KōyōCon? Hmm... vi havde snakket om det en 2 måneders tid inden selve connen. Så mødtes vi 3 uger inden over en gang kinesisk og skrev vores script. Derfra øvede vi så de sidste 2 weekender inden samt klippede lydfilen. Under Kōyō brugte vi hele fredag nat: fra 22:00-04:30 på at øve det igennem.

Jeg mente egentlig bare til selve connen, men det er fint at få det andet med også. ^^
Jamen ja, der brugte vi hele fredag nat, haha hvem behøver søvn anyways.

Hvordan gik jeres optræden?
Vores act gik utrolig godt, syntes jeg. Publikum var helt vilde, og det var en nice oplevelse! Jeg havde for at være ærlig ikke regnet med at få sådan et sug i maven, nu da det "bare" var en "lille" con - forstå mig ret. Hvis man skal tilføje noget yderligere, var vi oven i hatten så heldige at løbe med prisen for bedste act.

Hvordan havde I regnet med, at jeres optræden ville blive modtaget?
Vi havde faktisk ikke regnet med det helt store... Vi var meget i tvivl om, hvor populær Love Stage havde nået at blive herhjemme, og hvor kendt sangen Trouble Maker af k-pop bandet Trouble Maker var. Så ja, det overraskede os rigtig meget, og vi blev overvældet på en lykkelig måde. ; )

Hvad syntes du om setuppet i cosplaysalen med scenen, lyd, publikum, osv.?
Jeg syntes, publikum havde en god afstand fra scenen. Jeg kunne godt lide, der blev kæmpet for at få god lyd. Det var dog lidt trist, at der var ekko fra scenen, og så var det svært at forstå, hvad der blev sagt engang imellem. ^^'

Hvordan blev det bestemt, i hvilken rækkefølge grupperne skulle på scenen?
Hmm, der er jeg selv i tvivl, må jeg indrømme, da der blev rykket rundt en del til og med på selve dagen, og det skabte en del forvirring. Vi var gruppe nr. 4 ud af 6, så 4 ud af 5 og pludselig 6 ud af 11.

Så I havde ingen indflydelse selv på, hvornår I skulle på?
Jo til dels. Vi havde ønsket i kommentarfeltet ved vores tilmelding at være i midten af grupperne, og det gjorde de deres bedste for at tage højde for. Dog tror jeg samtidig ikke, der var andre end vores gruppe, der vidste det. ^^'

Ved du om, der var nogen førstegangsoptrædende blandt grupperne?
Ja, jeg tror, der var nogle som optrådte for første gang.

Du nævnte, at I vandt for bedste act. Hvilke priser blev der ellers uddelt?
Der var en for crowd fav. 
en for best laugh, 
best group,
best craft,
best solo,
best act.

I sidste interview nævnte du, at der var meget godt på programmet. Hvilke events fik du så deltaget i?
Karaoke, dvs. jeg lyttede til alle dem, da var oppe og synge. XD
Anime Dating Game.
Jeg var kort med i Koyo by night, men så gik vi i gang med at øve til showet.
Resten nåede jeg ikke, ellers kunne jeg ikke finde det.

Hvad syntes du om de events, du nåede at se?
De var udemærkede. ^^' Det var hyggeligt at være med.

Fik du snakket med nogen nye mennesker til KōyōCon?
Hmm ja, en hel del faktisk haha.


Hvad syntes du om KōyōCon generelt? Levede connen op til dine forventninger?
Hmm, ja! 
Det gjorde den, jeg var meget "bange" for, jeg havde sat for høje forventninger, men nej. Connen forløb, som den skulle, og jeg havde alt i alt en rigtig god oplevelse.

Regner du med at besøge KōyōCon igen næste år?
Hmmm... hvis pengene er der, er det klart værd at overveje.

Er der noget specifikt, du håber, at KōyōCon gentager næste år?
Cosplayshowet selvfølgelig, men også de mange events. Det var rart, at der størstedelen af tiden var noget at lave.

Er der noget, du håber, KōyōCon forbedrer, ændrer eller tilføjer frem mod næste år?
Hmm, jeg havde lidt håbet, der ville have været et ending "show". Åbnings-/lukketiden må også gerne ændres - tidligere åbning af dørene og senere lukning af connen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar