søndag den 15. februar 2015

Til J-Popcon for 6. gang - det er det sociale, der trækker.

Mit 3. optaktsinterview til dette års J-Popcon er med Kathrine på 22 år. Hun bor dejlig belejligt i København. Det bliver 6. gang, hun deltager til J-Popcon.


Hvordan blev du interesseret i anime og manga?
Da jeg var omkring de 10 år, købte min mor Dragon Ball nr. 10 og 30 til mig. Da jeg havde læst dem, begyndte jeg at købe resten af serien. ; )

Hvor længe har du været en del af fanmiljøet omkring anime og manga?
Jeg har været en del af miljøet siden 2009. Det var der, jeg kom til J-popcon for første gang.

Har du holdt dig mest til fanmiljøet på Sjælland, eller har du også været med til arrangementer på Fyn og i Jylland?
Jeg kommer også til SVScon, som bliver holdt i Jylland. Jeg har været med siden 2010.

Hvordan hørte du om J-Popcon i sin tid?
Jeg hørte første gang om det fra en veninde, da jeg gik på gymnasium. Det var hende, som tog mig med til J-popcon i 2009.

Hvilke J-Popconner har du været med til?
2009, 2010, 2011, (der var ingen J-popcon i 2012) 2013 og 2014

Hvad får dig til at vende tilbage til J-Popcon år efter år?
Det er nok for at være sammen med andre, som kan lide manga og anime. Der er ikke ret mange af mine venner, som kan lide manga/anime. Så det er altid dejligt, når man kommer til connerne, at være omgivet af andre, der kan lide det.

Så det er primært pga. det sociale, at du tager til J-Popcon?
Ja. Noget af det bedste ved at tage til con er, at man kan gå fra gruppe til gruppe og snakke/være med dem, uden at man behøver at kende dem.

Hvordan synes du, at J-Popcon har udviklet sig gennem årene?
Det var rigtig godt, at J-popcon flyttede til DGI-byen, så der var mere plads, og selvom der er kommet mange nye ting/oplevelser, så bevarer de stadig mange af ting/oplevelser, som folk holder af som f.eks. Dating game, mangacafe og Epic Rap Battle.

Hvilken J-Popcon har efter din mening været den bedste indtil videre, og hvorfor?
2010 – da J-popcon flyttede til DGI-byen. Det var også det år, hvor jeg for første gang cosplayede. Jeg var Chikane fra Kannazuki No Miko.

Skal du følges med nogen til J-Popcon?
Jeg regner med, at en af mine veninder kommer en af dagene, men ellers er jeg nok for mig selv i år.

Hvordan er dine forventninger til J-Popcon 2015? Hvad ser du mest frem til og hvorfor?
Jeg ser meget frem til cosplayshowet, AMV-konkurrencen og auktionen til J-popcon, fordi det altid er sprændende at se, hvad der bliver lavet til cosplayshowet og AMV-konkurrencen. Til auktionen er der tit ting til salg, som man gerne vil have, og så er det sjovt at byde mod hinanden.

Når du siger ”cosplayshowet” mener du så Danish Cosplay Championship om lørdagen? Der er jo også J-Popcons eget cosplayshow om søndagen.
De er først lige begyndt med at dele cosplayshowet op i to dele, men jeg kan lide dem begge.

Hvad synes du om programmet for connen?
Der er en masse på programmet, som jeg skal deltage i eller se. Hvad er f.eks Labyrinten konkurrence om lørdagen og Gæt en Yokai. Desværre ligger Epic Rap Battie og Anime Dating Game samtidig, så jeg skal vælge en af dem.

Hvad synes du om temaet?
Det lyder sprændende, jeg kan ikke vente med at se, hvad de har lavet.

Hvor meget betyder de internationale cosplaygæster for dig?
Udover at se deres cosplay (og blive helt vild misunderlig på det,) så ser jeg dem ikke.

Skal du cosplaye - hvis ja, hvem?
Ja, jeg skal cosplaye, men det er kun om lørdagen, at jeg cosplayer en bestemt figur.
Fredag: Stor, rød, goth (galla) kjole
Lørdag: Suigintou fra Rozen Maiden
Søndag: Stor, blå, goth (galla) kjole

Hvorfor har du valgt at cosplaye?
Jeg ville gerne være med i det fællesskab, der bliver skabt hvor man er sammen med andre, der cosplayer. Man bliver altid glad, når der kommer en hen og spørger, om de må tage et billede af ens kostume.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar