onsdag den 19. august 2015

Opsamling på sommersæsonen

Så... sommersæsonen har det med at være lidt bleh. Der plejer at være godt med fan service fra storbarmede piger og beroligende moe - letfordøjeligt anime, som ikke kræver den store tankevirksomhed. 

Jeg er således kun startet på seks serier i denne sæson, hvoraf den ene bare er en 2-minuters. De seks serier er (i alfabetisk rækkefølge):
  1. Akagami no Shirayuki-hime / Snow White with the Red Hair
  2. Gangsta.
  3. Gatchaman Crowds Insight
  4. God Eater
  5. Rokka no Yuusha / Rokka: Braves of the Six Flowers
  6. Wakako-zake
Shirayuki-hime har jeg kun set en eps. af indtil videre. Pga. hendes hår, den middelalderlige fantasy-agtige verden og hendes snarrådighed minder den kvindelige hovedperson mig om Yona fra Akatsuki no Yona. Det kunne også godt tyde en lille smule på, at Shirayuki-hime godt kunne gå hen og blive en omvendt haremsserie ligesom Akatsuki no Yona. Inden jeg gik i gang med serien, havde jeg læst en anmeldelse, hvor der stod noget lignende, at det var Disney møder anime - og jeg kan godt se, hvor anmelderen ville hen. Der mangler bare et sødt væsen af en art, og ikke mindst at nogen bryder ud i sang - men det kan jo nå at ske endnu. ^^ Shirayuki-hime har indtil videre ikke imponeret mig synderligt, men jeg er frisk på at give den et par episoder mere for at se, hvor det fører hen.

Gangsta. er det blevet til to eps. af. Gangsta. var nok den serie i denne sæson, som jeg så mest frem til, fordi det er en seinen serie. Jeg valgte at begynde på serien, fordi jeg fik en "Black Lagoon vibe" fra den i traileren, og her efter to eps. passer det stadig meget godt. Jeg er lidt spændt på, om der kommer en større sammenhængende historie, eller det bare bliver et indblik i, hvordan hverdagen nu engang er i en korrupt by. I slutningen af eps. 2 så vi lidt til en mulig big bad guy i form af en mand og hans to håndlangere, der slagter en af de ellers stærke i byen. Nu må vi dog se, hvor det fører hen, men Gangsta. har min interesse.

Gatchaman Crowds Insight er en direkte fortsættelse til Gatchaman Crowds. Så har man ikke set sæson 1, vil jeg klart anbefale, at man starter der. Ved at se sæson 2 har jeg dog måtte sande, at der var visse ting fra sæson 1, hvor jeg bare måtte acceptere, at sådan hænger verden sammen. Det skete dog ret hurtigt, og så kunne jeg give mig hen til den nye historie, som indtil videre er rigtig interessant. Gatchaman Crowds Insight er en serie, som man ikke skal skue på hårene. Den kan virke tåbelig med sine helte i flashy kostumer, aliens osv., men det er faktisk en ret intelligent serie, som formår at stille nogle samfundsrelaterede spørgsmål og give en noget at tænke over.

God Eater har jeg set alle fem tilgængelig eps. af. Jeg var meget i tvivl om, om jeg skulle se denne serie, så jeg gav mig til at læse anmeldelser på ANN. Der lød det til, at den først rigtig kom op i gear i eps. 4, og at der var nogle ting man lige skulle se igennem fingre med. Der blev også trukket paralleler til Shingeki no Kyojin. Jeg valgte at springe ud i det og give God Eater en chance. Jeg vidste dog, at hvis jeg ikke skulle gå i stå med den, skulle jeg se de fire eps., der på det tidspunkt var tilgængelige ret kort efter hinanden - så det gjorde jeg. Da personerne stoppede med at tale til patter, og vi var kommet igennem introduktionen af alle figurerne, ser serien nu ud til at have potentiale. Jeg ryster dog stadig på hovedet hver gang jeg ser de to kvinders "kampuniformer". Lige nu bæres serien af sin flotte visuelle side, som tilføjer det der ekstra til actionsekvenserne, og sit mystery element. Der er nemlig ikke rigtig nogen af personerne, som rigtig siger mig det store.

Rokka no Yuusha har jeg set to eps. af. Jeg gik i gang med denne serie, fordi jeg havde lyst til at se en god gang fantasy. Indtil videre har vi kun for alvor mødt to af personerne, og prinsessen var ikke den klassiske tsundere - hurra. Jeg er derfor spændt på at møde resten af de seks (eller skulle jeg sige syv) "braves". Ud fra beskrivelsen af serien i forskellige databaser, havde jeg faktisk regnet med, at hele gruppen ville være samlet allerede, således at det på nuværende tidspunkt ville handle om, hvem der udgav sig for at være en "brave" - men nej, der ser ud til at være et stykke endnu. Jeg håber dog, at serien rubber sig i de næste eps., ellers har jeg svært ved at se, hvordan den skulle nå at levere en slutning på kun 12 eps. - men det er jo også muligt, at det bliver en 2x12 serie.

Wakako-zake er serien med de korte eps, som jeg har set fem af. Det er en afslappende lille serie om mad - og det er derfor jeg ser den. Mere er der ikke rigtig at sige. ^^;

Ingen kommentarer:

Send en kommentar