tirsdag den 8. september 2015

Manglende fortsættelser

I dag faldt jeg over en nyhed på Crunchyroll, hvor mænd havde stemt på, hvilke tre animeserier, de helst ville have en fortsættelse af. Der var 30 at vælge imellem. Før denne afstemning var der lavet en, hvor begge køn stemte. Der er kun tre serier, som går igen på top 10, og de indtager forskellige pladser. Nogle af dem er jeg enige i - andre har jeg slet ikke set. 

Det skal dog ikke så meget handle om, hvorvidt jeg er enig. Afstemningen gav mig nemlig anledning til at tænke over, hvorfor folk mon har stemt, som de har. Der er adskillige serier, som jeg godt kunne tænke mig fik en fortsættelse - som jeg føler HAR BRUG for en fortsættelse. Dette skyldes hovedsaligt, at jeg ikke føler, at de fik en ordentlig afslutning - nogle af dem har slet ikke en decideret afslutning. Det er den slags serier, jeg mener, skal have en fortsættelse. Så er der serier, som jeg godt kan lide, og som jeg da ikke ville have noget imod at se mere af. Det er typisk episodiske serier som netop Mushishi, der ligger på 9. pladsen i den første afstemning. Der er også serier, som jeg rigtig godt kan lide - og som har fået en fin slutning. Hvis der kom mere til dem, ville jeg stadig se det, men jeg ville ikke føle, at en fortsættelse var nødvendig. 

De to afstemningen har fået mig til at tænke over, hvilke anime, jeg personligt gerne så en fortsættelse af - også ud over dem på de to top 10-lister. Det kunne måske gå hen og blive til nogle blogindlæg, hvor jeg ikke bare lister dem, men også forklarer, hvorfor jeg gerne vil have en fortsættelse af den givne serie. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar