mandag den 27. juni 2016

Cecilie kaster sig ud i både Cosplayshow og Craftmanship til Genki

25 dage til Genki.

Her kommer optaktsinterview nr. 2.
2 down - 2 to go!

Cecilie er 18 år og bor i Århusområdet. Hun tager altid til Genki, fordi hun synes, det er en super hyggelig con. Cecilie synes, at Genki er den bedste con, vi har i Danmark - nu hvor der ikke findes SVScon mere.
I år bliver hendes 6. gang til Genki. Fokus for dette interview er dog hendes optræden i Genkis cosplayshow og Craftmanship konkurrencen.

Billedet er taget af Bang Photography.



Hvordan opstod din interesse for cosplay? 
Jeg plejede at læse rigtig meget manga som yngre og så også nogle anime hist og her. Jeg fandt ud af, at cosplay var en ting på grund af min bror, der viste mig nogle billeder. Så tænkte jeg, at det så mega spændende ud og begav mig ud i at købe mit første kostume. Jeg har nu cosplayet i ca. 5 år og glæder mig til at fortsætte, helt indtil jeg er gammel og grå. 

Hvad lægger du mest vægt på mht. cosplay?
Jeg forsøger altid mit bedste for at få mit cosplay til at være så præcist som muligt. Derfor bruger jeg også utroligt meget tid på at researche alle detaljer på karakteren, så jeg er sikker på, det ligner. Gennem dette lærer jeg også en masse nye ting indenfor wig styling, crafting og syning, som hjælper mig med at blive bedre til at lave mine kostumer. Dog når alt kommer til alt, er det vigtigst, at jeg kan have det sjovt med mine venner, når jeg er til connen og at kunne hænge ud med dem, jeg ikke ser så tit uden for con-tiden. 

Har du deltaget i cosplayshowet og Craftmanship til Genki før? 
Jeg deltog sidste år til cosplayshowet som Zhu Li med min kæreste som Varrick.


Vi vandt Lårklasker-prisen, og jeg er stadig super stolt over det. Jeg har kun været med i en craftmanship konkurrence en gang før til SVScon sidste år (Cosplay Showcase), men det er min første gang til Genki, så jeg er meget spændt. 

Hvorfor har du valgt at være med i cosplayshowet til Genki i år? 
Nogle af mine venner havde planlagt et act, men to fra gruppen sprang fra. Min kæreste og jeg havde alligevel planlagt at cosplaye de to, som de manglede, så derfor meldte vi os. Desuden elsker jeg at være med i cosplayshows, så jeg var rigtig glad for, at jeg havde muligheden for at kunne lave et act sammen med så mange af mine venner.

Hvem skal du cosplaye som, og hvorfor har du valgt den karakter? 
Jeg skal cosplaye Honey fra Ouran Highschool Host Club. Jeg valgte ham, fordi jeg synes, han er super sød og generelt har en dejlig personlighed, der ligger godt mellem at være moden og barnlig. Resten af min gruppe skal være resten af Ouran Host Club med undtagelse af Haruhi. Så vi er Hikaru, Kaoru, Kyoya, Tamaki, Mori og mig som Honey. 

Hvad synes du om maks. antallet på 20 grupper i showet?
Det lyder som en god bunke. Det er selvfølgelig altid dejligt med flere, men der skal måske også tænkes på tiden, og at cosplayshowet ikke bliver trukket for langt. 

Hvad synes du om tidsbegrænsningen for optrædener?
Jeg synes, at 2 minutter for solo og 3 minutter for grupper er fint. Man kan selvfølgelig tænke på at tage hensyn til, at nogle måske kunne få lov til at gå et par sekunder over, men det kan måske trække showet ud, hvis alle grupper går over tidsbegrænsningen. Overordnet er det dog fint med tiderne, fordi et act, der varer 5-6 minutter, men ikke har så meget kød, kan begynde at blive kedeligt for publikum og for langtrukkent. Der er derfor måske en større chance for en bedre act, hvis der er lidt mindre tid.

Hvorfor har du valgt at stille op i Craftmanship konkurrencen til Genki i år?
Hver gang jeg ser Craftmanship konkurrencen tænker jeg: ”Åh, det vil jeg gerne være med i” men så får jeg aldrig tilmeldt mig, eller så føler jeg, det kostume jeg ville tilmelde mig med, ikke er godt nok. Nu tog jeg mig endelig sammen og fik tilmeldt mig i år så, jeg glæder mig til at kunne komme op og vise frem, hvad jeg har arbejdet på. 

Hvem skal du cosplaye som, og hvorfor har du valgt den karakter? Har temaet haft nogen indflydelse på dit valg?
Jeg skal cosplaye Chat Noir fra Miraculous Ladybug. Jeg har valgt ham, fordi hans humor - ligesom min - er 99% bestående af puns. Oven i det er han bare super sød i sig selv. Hans design er også virkelig pænt. Der er så mange gode ting ved den karakter, at jeg ikke kunne lade være med at cosplaye ham. Chat er en af mine ynglings karakterer, og jeg vil super gerne lave reklamere for serien men også vise min kærlighed for karakteren frem til alle.

Laver du en optræden eller går du bare catwalk?
Jeg går bare catwalk, lidt fordi jeg ikke er sikker på, hvad jeg skulle gøre mht. act og så fordi en /cat/walk som Chat Noir er en ting, jeg ikke kan sige nej til.

Hvad synes du om, at der nu kun sendes én repræsentant videre til Nordic Cosplay Championship (NCC) fra Craftmanship?
Det er lidt en skam, fordi der så er mindre chance for, man kan kvalificere sig til det til Genki, men jeg kan på samme tid også godt se, at det er godt de to kvalifikationer er kommet videre til andre conner. Derved vil flere have en chance for at kunne komme med, og det vil også øge interessen for deltagelse i andre craftmanship konkurrencer end kun Genkis.

Hvad betyder tilføjelsen af kvalifikationen til Cosplay World Masters (CWM) for dig?
Jeg er meget spændt på det! Jeg har set på nogle af dem der kvalificerede sig til CWM, og det så super fedt ud. Så hvis jeg ikke selv kommer videre til CWM, vil jeg glæde mig til at se livestreamen for det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar