søndag den 12. juni 2016

Mød Kita Cons eventarrangør

Så har jeg fået endnu et interview med en Kita Conarrangør i hus. Det lyder dog også til at blive det sidste. Kita Con løber af stablen 5.-7. august på Skansevejens skole i Nørresundby og er arrangeret af Anime Kita.

Interviewet her er med Kiki Bøgh Larsen Frederiksen, som er ansvarlig for event og sponsorat. Hun bor i Frederikshavn sammen med sin kæreste og tre katte. Hun er altså endnu et bevis på, at man ikke behøver være lokal for at være arrangør til Kita Con.
Kiki er 25 år, og hun har været interesseret i japansk popkultur siden hun var 13 - faktisk endnu tidligere hvis man tæller med, at hun så anime som barn, hvor hun ikke vidste, at det var anime.
Cosplay ville Kiki ønske, at der var noget mere tid til. Hun har nogle kostumer liggende, og hun har mange idéer - især til karakterer fra hendes yndlingsserie One Piece.



Hvorfor valgte du at ansøge til at blive arrangør til Kita Con?
Jeg blev spurgt, om jeg ville være event og sponsorat-ansvarlig, da jeg var åbenlys til opgaven, da jeg allerede er eventrådsformand i Anime Kita. Jeg sagde selvfølgelig ja, fordi jeg kan godt lide at arbejde med Kita, og fordi jeg gerne vil være med til at gøre Kita Con til en god con. Jeg har været inden for Kita i lang tid nu, både som medlem, men det seneste halvandet års tid også som frivillig i de forskellige råd. Det at arbejde som frivillig i Kita, har givet mig rigtig meget både selvtillid og mod på at snakke med nye mennesker. Så fordi det at have arbejdet med Kita har hjulpet mig, vil jeg så gerne give igen ved at hjælpe Kita med at få en rigtig god con. Derfor sagde jeg også med det samme ja, da jeg blev spurgt, om jeg ville være ansvarlig.

Hvilke forventninger har du til arrangørarbejdet?
Jeg forventede, at det ville blive et stort arbejde og ansvar, og at jeg ville have meget at se til. Jeg forventede også, at jeg ville bruge meget af min egen fritid på det. Men jeg synes nu ikke, det er træls at arbejde med, tværtimod. Jeg elsker at arbejde med det og have et ansvar. Det giver en energi og blod på tanden til at give det ekstra af sig selv.

Fortæl lidt om dine opgaver som ansvarlig for event og sponsorat.
Jeg kontakter blandt andet en del forskellige steder og hører dem, om de evt. vil have lidt samarbejde med os, give nogle rabatter til vores medlemmer, eller om de har noget vi kan bruge som præmier til vores events. Et sted jeg er godt igang med at kommunikere med nu er f.eks. Ubisoft, da vi har en konkurrence i Just Dance Kinect. Jeg skal også sørge for, både som ansvarlig og som eventrådsformand, at der er styr på events, at det hele er klar til Kita Con, og at der ikke mangler noget.

Hvordan foregår planlægningen af events her op til Kita Con?
Vi holder en del møder i eventrådet og får planlagt det hele igennem der. Vi holder gerne to møder om måneden, men her tæt på Kita Con kommer vi til at holde flere, for at være hundrede procent sikre på, at alt er klar. Hvilke events vi skal have til Kita Con, er blevet fastsat for flere måneder siden. Selve planlægningen fungerer, som den skal, og vi er godt med, som det ser ud nu.

Hvor mange medlemmer er der i eventrådet?
Vi er pt. 12 medlemmer i eventrådet, men folk er mere end velkomne til at blive medlem af rådet - også nu hvor vi er ved at være tæt på Kita Con. Vi kan altid bruge en ekstra hjælpende hånd.

Hvilke overvejelser gjorde I jer, da I valgte, hvilke events I ville afholde?
En del events har vi haft til vores træf, og folk var glade for disse events, så dem har vi selvfølgelig taget med. Vi har også en del nye events, som vi glæder os til at afholde. Når der blev foreslået et event, snakkede vi sammen, om det var et event, der kunne passe til Kita Con, og om det var noget vores medlemmer ville finde interessant og sjovt. Vi har gået meget op i, at det er noget alle kan deltage i, da vi ikke synes, der skulle være begrænsninger som f.eks. alder. Vi vil jo gerne have, at vores medlemmer synes, det er hyggeligt og sjovt at deltage i vores events.

Hvor mange events går I efter at lave til Kita Con?
Vi har 36 forskellige events, hvor så nogle af dem bliver afholdt flere gange, som f.eks. Ninjaleg og Spilkonkurrence. Desuden vil der også være en masse små sjove events hver nat til Kita Con foruden Werewolf. Så der vil være noget at kunne give sig til næsten hele tiden til Kita Con.

Hvilke overvejelser bliver der gjort, når tidsplanen lægges - og hvornår kan vi forvente at få den at se?
Der bliver taget hensyn til dem, som afholder eventet, så de ikke står og skal afholde et event og lige efter skal afholde et igen. Vi vil også sørge for, at alle events er fordelt pænt ud på alle dagene, så der ikke kommer store tomrum, hvor der intet sker. Selvfølgelig skal man også overveje, hvor tidligt på dagen vi begynder med events, da folk også skal have en mulighed for at få lidt søvn og ikke skal op kl. 6 om morgenen for at nå at deltage i et event. Vi forventer at lægge en tidsplan ud, samtidigt som tilmeldingen åbner, så folk kan se, hvad de kan deltage i til Kita Con.

Hvornår forventer I at kunne åbne tilmeldingen?
Pt. bliver der arbejdet på højtryk, men vi mangler de sidste detaljer, som bliver lavet her i weekenden. Så vi forventer at åbne engang i næste uge.

Hvad ser du mest frem til ved Kita Con (altså arrangørmæssigt)?
Jeg ser nok mest frem til, at medlemmerne deltager i de events vi har, og at de har det rigtig sjovt og hyggeligt. Jeg glæder mig til at se, at alt det arbejde, man har lavet, har givet pote, og at hele Kita Con kommer til at blive hyggeligt og rart. Jeg vil gerne have, at det hele er, som det skal være, og at folk er glade. Det er det, jeg gerne vil opnå ved at være arrangør. Jeg vil gerne gøre mit bedste, for at vores medlemmer har en hyggelig weekend.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar