mandag den 17. oktober 2016

Tanker om Geekcore

På fredag åbner Geekcore dørene. Det er 4. gang, connen løber af stablen. Ligesom sidste år er den placeret i efterårsferien, men i år er den rykket fra torsdag-lørdag til fredag-søndag. Jeg tror, det er et godt træk, for selvom skolerne holder efterårsferie, gør mange arbejdspladser det jo ikke. Og der er nu altså en god del af målgruppen, som hører til det arbejdende folk. 

Geekcore holder fortsat til i Valby Kulturhus, så man skal være beredt på at trave op og ned af trapper connen igennem. Det er muligt at overnatte i sovesal, men hvor den præcis befinder sig, har jeg ikke kunne finde information om på Geekcores hjemmeside... men det koster 60 kr. + et gebyr på 7 kr. 

En billet til Geekcore koster 200 kr. + 10,5 kr. i gebyr. Den giver adgang alle tre dage, fra connen åbner fredag kl. 12, til den lukker søndag kl. 18. Skal man besøge connen mere end en dag, kan det kun betale sig at købe billet til det hele. En dagsbillet koster nemlig 100 kr. 

Så det er egentlig ikke, fordi adgang til Geekcore koster en bondegård. For mig personligt ville der bare være så mange andre større ekstraudgifter forbundet med et besøg. Og det er grunden til, at jeg stadigvæk ikke har taget turen over til København for at se nærmere på connen. Lige siden Geekcore kom til, har jeg været nysgerrig omkring konceptet og deres mission. Jeg kunne se rigtig meget potentiale i Geekcore, men jeg føler slet ikke, at det er blevet udnyttet tilstrækkeligt endnu. Eller også er Geekcore bare vildt dårlige til at fortælle om connen... 

Det kan dog også være, at Geekcore har valgt at fokusere mere lokalt på sjællændere og svenskere på den anden side af Øresund. Så jeg slet ikke er en del af deres geografiske målgruppe... alle de spekulationer. Måske jeg skulle se, om jeg kunne få et interview med en eller flere fra Geekcore efter connen...? Så jeg kunne få aflivet eller bekræftet nogle af dem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar