søndag den 30. oktober 2016

Maria står for gophere, food og dealers til KōyōCon

5 dage til KōyōCon. I år har KōyōCon totalt sneget sig ind på mig. Så som optakt må I nøjes med dette interview med Maria Muhl Rasmussen, som er en af arrangørerne. Maria er 24 år og bor i Handest.



Hvorfor har du valgt at være arrangør for KōyōCon?
Jeg har været med på Kōyōs team siden en uge før det første arrangement, hvor jeg blev spurgt om jeg vil opstille en lille kantine, hvor der blev solgt nuddelsuppe og andet godt under connen (som kok havde jeg alle godkendelser til at måtte sælge det). Jeg kom rigtig godt ud med de andre på Kōyō teamet og blev året efter valgt ind i bestyrelsen. 
I år har jeg dog skåret ned på mine opgaver og er ikke med i bestyrelsen, da min svendeprøve lægger meget tæt op af KōyōCon, og det har min prioriteret.


Hvorfor har du valgt ansvarsområderne: gopher, food og dealers?
Ehh ja lang historie kort... Jeg har i mange år arbejdet som gopher til blandt andet SVS, GEEKcore og lokale foreninger. Jeg har godt styr på almen gopherarbejde og har flere gange bevist, jeg kan sætte folk i gang til tidligere Kōyō arrangementer. Så i år har jeg valgt at tage rollen som gopherleder sammen med to andre, da mine andre ansvarsområder ikke er så store.
Food er blevet reduceret meget for mig i år, da vi er kommet ud i Grenå Idrætscenter. De har en anlagt kantine med personale, så de står for at lave maden. I forhold til tidligere år hvor vi selv har skulle lave mad til alle, er det en lettelse kun at skulle supplere. 
Dealers har jeg de sidste par år stået for kontakten med. Jeg synes bare, det er hyggeligt, og de er venlige mennesker at arbejde sammen med.


Fortæl om dine opgaver som ansvarlig for gopherne.
De væsenlige opgaver under connen: 
  • Sørge for at der er bemanding i receptionen og til de forskellige events
  • Få flyttet borde og stole rundt så der er til folk kan sidde til events
  • Tage mig af gopherne har det godt og husker at spise og drikke 
Og så skal jeg selv være til stedet ved et event eller to efter behov. 


Hvor mange gophere har I i år?
Der er 30 + 3 ledere i år og det er en stigning fra 20-25 stykker sidste år.


Kan du komme med nogle eksempler på et vagtskema for en gopher til KōyōCon?
Nej ikke for en men jeg kan vise udkastet for gophervagtplanen for lørdag morgen/formiddag. En gopher har 8-12 timers vagt til KōyōCon i år.


Information/tjek-in
Beskrivelse
Sove- salen
Beskrivelse
Køkkenet
Beskrivelse
Lørdag
8:00-8:30

2*gophere
tjek-in, armbånd 
og information
Gopher
vagtrunde og 
oprydning
8:30-9:00
2*gophere
tjek-in, armbånd 
og information
3 gophere + ansvarlig
Hjælp til
9:00-9:30
2*gophere
tjek-in, armbånd 
og information
3 gophere + ansvarlig
Hjælp til
9:30-10:00
2*gophere
tjek-in, armbånd 
og information
Gopher
vagtrunde og 
oprydning
3 gophere + ansvarlig
Hjælp til
10:00-10:30
2*gophere
tjek-in, armbånd 
og information
3 gophere + ansvarlig
Hjælp til
10:30-11:00
2*gophere
tjek-in, armbånd 
og information
3 gophere + ansvarlig
Hjælp til


Fortæl om dine opgaver som ansvarlig for food.
Jeg har kommet med forslag til menu og forklaret det koncept, vi har kørt med de tidligere år, hvor vi selv har lavet maden. Derudover supplerer jeg under connen med betjening ved kassen, og hvis de har brug for hjælp ude bagved. Kantinen har i åbningstiden også altid gophere til at hjælpe med kassen og andet.


Hvordan udvælger I retterne, der skal sælges?
Spaghetti med kødsovs og kylling i karry med ris har været de to menuer, vi har kørt med de sidste to år. Vi valgte dem, fordi det er to retter, der er meget forskellige men simple og kan stå i længere tid på komfuret, uden det tager skade. Vi har som sagt ikke selv kantinen, så den endelige afgørelse lå hos Grenå Idrætscenter, men de har været meget gode til at lytte og vil fortsætte i den ånd som Kōyōs Kantineteam har kørt med indtil nu - simpel og billig mad man bliver mæt af.


Fortæl om dine opgaver som ansvarlig for dealers.
Primære opgave er at bestemme, hvor mange dealers vi tager ind. Vi har givet afslag til nogen, for at sikre vores dealers kommer derfra med godt salg, så de gerne vil komme igen. Vi er gået fra 2 dealers sidste år til 4 i år, da vi har tilladt 200 deltagere ekstra i år, udover at arrangørere, event og gæster ikke er med i optællingen i år. Så det tillader flere deltagerpladser. Vi har også allerede reservationer for dealers til Kōyō næste år.

Sammen med dealers i år har vi fået en aftale med Epic Panda, så de sammen med deres butik opsætter en BrætspilsCafe på connen, hvor man kan prøve mange af de spil, de har med, samt få deres folk til at vise hvordan man spiller dem, hvis det er. Det glæder jeg mig personligt til at se, hvordan det bliver taget imod, da vi de sidste 2 år har fået flere forespørgelser om brætspil på connen.


Fortæl om, hvordan din sidste uge op til connen ser ud? 
Jeg tager til Grenå torsdag sammen med nogle af de andre arrangører, så vi kan begynde opsætning. Dealers kan ankomme fra kl. 10 fredag af, så der skal stå borde klar og være trukket strømstik til dem. Så jeg har nok at lave. Derudover så besvarer jeg bare mails. Jeg overvejer, om jeg skal tage noget cosplay med og glæder mig utrolig meget. :)

Hvad ser du mest frem til ved dette års KōyōCon?
Hvad jeg ser frem til i år? Hmm det må nok være at gense mange af mine venner, jeg normalt ikke møder. Og så se reaktionerne over det nye sted vi har valgt som lokation.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar