mandag den 30. oktober 2017

Til KōyōCon for 1. gang med håb om at møde ligesindede

Her i mit andet optaktsinterview har jeg haft fat i endnu en kommende førstegangs-deltager til KōyōCon. Kim er 28 år og bor på en gård sammen med sin kone, hvor han også har tre heste. Til dagligt arbejder han som smed/rejsemontør og er selvstændig. "Ikke just erhverv hvor man finder ligesindede med fælles interesse," fortæller han. Med håb om at finde nye bekendtskaber at dele interessen med drager han altså af sted til sin første KōyōCon. Kim har desuden meldt sig som gopher og skal altså være frivillig hjælper under connen. 


Hvordan opdagede du KōyōCon?
Facebook ret random, og så havde jeg hørt et par veninder snakke om det. :)


Hvor langt rejser du for at komme til KōyōCon, og hvad betyder afstanden for dig?
Ca. 177 km. Afstanden betyder ikke det vilde. Jeg har bil, og selv hvis jeg ikke havde, kommer man jo ikke ud og opleve verden uden at skulle rejse. Jeg er som sagt rejsemontør til hverdag og er i mange lande. Så dette er i min verden bare en minitur. :D


Hvad synes du om priserne for at deltage?
Jeg kan ikke huske prisen, et par hundrede vist, og det er jo ikke mere end en tur eller 2 på McD alligevel. Som gopher får jeg så vist endda også returneret min billet, så det koster praktisk talt ikke noget.


Hvordan er dine forventninger til KōyōCon 2017?
Jeg har aldrig oplevet KōyōCon. Så jeg går lidt ind i det uden forventninger, så jeg ikke ender med at blive skuffet. Jeg tror først, jeg ville have forventninger anden gang, jeg tager afsted til noget.


Hvad synes du om udvalget af events til KōyōCon?
For mig virker det som om, der er en masse. Hvordan jeg lige får det til at gå op med min vagtplan, har jeg ikke rigtig styr på endnu.


Er der nogen bestemte events, du gerne vil deltage i? 
Jeg har ikke lagt mig en plan ang. event og sammenlignet med min vagtplan, men jeg regner med at gå rundt og tage det, som det kommer, mht. hvad der fanger mig. :)


Havde du mulighed for at få indflydelse på udformningen af din vagtplan?
Ja, de spurgte, hvad jeg helst ville. Så lidt indflydelse har jeg da haft. Jeg lagde vægt på mine fysiske kompetencer med at slæbe ting etc.


Hvad synes du om de annoncerede gæster? Havde de nogen indflydelse på din beslutning om at deltage til KōyōCon?
Nej, det kom først, bagefter jeg havde købt billet osv. Jeg købte billet 1. juni i forbindelse at de første 250 billetter, som var billigere, kom ud.


Hvorfor har du valgt at melde dig som frivillig hjælper?
For at få connen til at fungere og få gode oplevelser. Intet bliver serveret på et sølvfad i min verden. Hårdt arbejde skulle gerne give mig gode sociale forbindelser, og at se andre glade og hygge sig er også en faktor, jeg sætter pris på


Hvor meget betyder goderne ved at være frivillig for dig?
Det er selvfølgelig fedt, men ellers havde jeg bare betalt selv. Jeg var i gang med at undersøge vandrehjem, før jeg opdagede det med sovesalen.


Er der nogen af opgaverne som frivillig, du foretrækker?
Jeg foretrækker det fysiske arbejde, transportdelen og at hjælpe med opsætning af stole og nedtagning, og hvad vi ellers skal om torsdagen, når vi begynder klargøring. Det er min styrke. Alt det med at være frontfigur, er der heldigvis andre, der er bedre til. :)


Hvad synes du om den forventede mængde arbejde, man skal lægge som frivillig?
Jeg er en hårdt arbejdende bondeknold,  så at arbejde lange dage er praktisk talt mit liv. Jeg tror, jeg ville kede mig ellers. :)


Hvad siger din kone til, at du skal til KōyōCon?
Hun har intet imod det, tværtimod syntes hun, det er fint, jeg kommer ud og lave andet end at arbejde. Hun vil ikke holde mig tilbage, når jeg hele tiden tager hende med rundt til stævner og lignende heste relaterede ting. Senest har jeg sendt hende på et krydstogt, jeg vandt i biospil, til Norge med en veninde, mens jeg tog til Sverige og arbejdede.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar