torsdag den 3. januar 2019

Anime 2018: Oversigt

Så er det tid til at lave en opgørelse over anime afsluttet i 2018, som jeg har set til ende. Jeg har valgt at slå specials sammen med deres respektive serie på nær i et tilfælde. Så i alt blev det til 34 anime. De er sat op i alfabetisk rækkefølge med deres engelske titel, da det typisk er den streamingsiderne bruger.


Set på Amazon Prime Video
  1. After the Rain
  2. Banana Fish
  3. Boarding School Juliet
  4. Kokkuko
  5. Wotakoi: Love is Hard for Otaku


Set på Crunchyroll
  1. A Place Further Than the Universe / Sora yori mo Tooi Basho
  2. Amanchu! Advance
  3. Attack on Titan S3
  4. Bungou Stray Dogs: Dead Apple
  5. Darling in the FranXX
  6. Digimon Adventure tri. 6: Our Future /  Digimon Adventure tri. 6: Bokura no Mirai
  7. Full Metal Panic! Invisible Victory
  8. Golden Kamuy
  9. Golden Kamuy S2
  10. Hanebado!
  11. Hinamatsuri
  12. Holmes of Kyoto
  13. Laid-Back Camp / Yuru Camp△ + Specials
  14. MEGALOBOX
  15. My Hero Academia S3
  16. ReLIFE: Final Arc / ReLIFE: Kanketsu-hen
  17. School Babysitters / Gakuen Babysitters
  18. SSSS.Gridman
  19. Starlight Promises / Yakusoku no Nanaya Matsuri 
  20. The Ancient Magus' Bride / Mahoutsukai no Yome
  21. The Legend of the Galactic Heroes: The New Thesis - Encounter / Ginga Eiyuu Densetsu: Die Neue These - Kaikou
  22. Yotsuiro Biyori / Rokuhoudou Yotsuiro Biyori


Set på Netflix
  1. A.I.C.O.: Incarnation
  2. Back Street Girls -Gokudols-
  3. Children of the Whales / Kujira no Kora wa Sajo u ni Utau*
  4. Flavors of Youth / Shikioriori
  5. Violet Evergarden + Special

*Children of the Whales udkom godt nok i 2017 i Japan, men Netflix gjorde den først tilgængelig i 2018, så derfor tæller jeg den med.


Set på Wakanim
  1. March comes in like a lion S2 / 3-gatsu no Lion 2nd Season


Set på Youtube
  1. Golden Kamuy Short Anime: Golden Douga Gekijou

Ud over de ovenstående anime er jeg stadig i gang med to serier. Jeg mangler at se fire episoder af IRODUKU: The World in Colors. Den har dog været ret skuffende, så den er blevet nedprioriteret. Jeg tvivler nemlig på, at den kan rejse sig så meget, at den truer nogle af de andre i prisuddelingerne. 
Det samme er lidt tilfældet med Forrest of Piano. Her har jeg kun set to episoder, som ikke har gjort det store indtryk på mig. Desuden kommer der en sæson 2 af den i 2019, så hvis den går hen og bliver god, kan det være jeg vælger at slå de to sæsoner sammen og se på dem som en samlet serie i næste års opsamling.
Jeg droppede Dragon Pilot efter fire episoder. Det var simpelthen bare ikke mig. Ingen af karaktererne sagde mig noget. Det var en underlig præmis for dragepiloterne, og historien fangede mig slet ikke.
Lost Song blev droppet efter kun to episoder. Den var generisk, forudsigelig og grim, så den gad jeg ikke spilde mere tid på.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar