torsdag den 12. april 2012

1 måned til SVScon

Om under en måned vil Sportscenter Herning blive valfartssted for flere hundrede Japanglade mennesker. De vil komme fra hele landet - en stor del i cosplay, som lyder til at give mange stress for tiden. Der er jo også nogle, der laver 3 nye kostumer eller flere til SVScon. Og så er der dem, der går og krydser fingre for, at deres paryk eller kostume nu når frem inden connen.
Jeg tror næsten, at cosplayerne stresser mere end os arrangører i år. XD Der er da stadig flere ting, vi skal have på plads til connen, men i forhold til sidste år er vi godt med, især når det kommer til events. Der skal stadig købes noget materiale og præmier ind til events'ne, men langt det meste forarbejde er lavet. Jeg vil også gerne kunne smide en tidsplan op (som der så forhåbentlig ikke skal rettes i).

Nu tør vi efterhånden også godt begynde at bruge pengene, da der er kommet et ordentligt hak op af i både tilmeldinger og betalinger inden for de sidste dage. Nu begynder det også at ligne sidste år med tilmeldinger, så jeg tror vi bliver ca. samme antal igen - altså omkring de 750. Jeg tror dog godt, jeg ved, hvorfor vi ser det store spring opad netop nu. Fredag er nemlig deadline for betaling af tidlig entré og madtilbud. Der skal pengene stå på SVScons konto. Så jeg vil nok gætte på, at 1/3 af alle betalinger kommer inden for den uge her.

Vi har fået en stor tilstrøm af gophere i år til SVScon. Ekskl. eventteamet, hvoraf nogle også fungerer som gophere, har vi over 40 tilmeldte. Mange af dem er nye ansigter, hvilket er godt at se. Der er også begyndt at være flere piger, der melder sig som gopher. Jeg håber, at det er tegn på, at en ny generation er begyndt at interessere sig for at hjælpe til. - Eller også er SVScon bare en attraktiv con at være gopher hos. :p Jeg kan ikke lade være med at tænke tilbage på J-Popcon 2010, hvor der blev skrabet 33 gophere sammen ud af over 2000 deltagere. Det var dog også året, hvor gopherne havde de dårligste vilkår - de fik ingen soveplads.

Jeg glæder mig meget til dette års SVScon, og det er rart at kunne begynde at tælle uger nu. ^^

Ingen kommentarer:

Send en kommentar