lørdag den 21. april 2012

Sakura festival 2012

Om en uge er der Sakura festival i Langelinie Park. Festivalen byder på en række traditionelle japanske opvisninger så som Taiko Drum, Aikido, te ceremoni, Ikebana og kimono show. Der har dog også sneget sig lidt popkultur ind. J-Popcon står nemlig for at arrangere et lille cosplayshow. Jeg gætter også på, at Genki vil være til stede og gøre reklame. Sakura festivalen har opvisninger på 2 scener, på græsset og i en pavillion, hvor man kan komme og deltage i ting - gætter jeg på ud fra betegnelsen. Se hele programmet på festivalens hjemmeside. Jeg hører, at der også er forskellige boder, som man kan købe japansk mad ved ligesom til en festival i Japan.

Det ser ud til at være 6. gang, at Sakura festivalen bliver afholdt. Festivalen har skiftet datoer fra år til år, i håb om at tilpasse festivalen så godt som muligt til træernes blomstring. Vejret er også en stor faktor til sådan en udendørs festival, og det har da også varieret gennem årene. 
Sakura festivalen bliver afholdt af Københavns kommune, den japanske ambassade og forskellige japanske firmaer og kulturelle grupper og organisationer.  

Jeg har aldrig selv deltaget i Sakura festivalen. Jeg hørte først om Sakura, efter jeg var begyndt at arrangere SVScon, hvilket tager meget af mit forår - og så er det jo også faldet sammen nogle gange. Boede jeg i København, kunne jeg godt finde på at smutte hen til Sakura festivalen nogle timer, men som det er nu, ville jeg skulle afsætte en hel weekend til turen, og det ser jeg ikke lige tid til.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar