tirsdag den 3. april 2012

Poke, poke... hey J-Popcon? *stilhed*

Siden J-Popcon i starten af marts meldte ud på deres hjemmeside, at den næste J-Popcon først ville finde sted i februar 2013, har der været spekulationer om, hvad der så skulle ske bagefter. Den officielle meddelse talte nemlig kun om den næste J-Popcon. Der var intet omkring fremtiden. Så da folk ligesom havde bearbejdet meddelelsen om J-Popcons flytning, begyndte de at tænke over, om der så ville komme to J-Popcons næste år eller om J-Popcon ville forblive i februar. Disse tanker blev luftet i dagene efter udmeldingen rundt omkring på Facebook bl.a. i den uofficielle gruppe for J-Popcon og på community sitet AniManga, hvortil to personer involveret i J-Popcon svarede, at folk ikke skulle regne med, at J-Popcon ville flytte tilbage til november. 
"Okay..." var min reaktion så, for på det tidspunkt, var mit indtryk, at der ikke var truffet en beslutning om det endnu. Det var jo heller ikke officielle udmeldinger, og der kom heller ikke noget på hjemmesiden derefter - og der er stadig ikke noget at finde. Der er dog kommet nyt på Facebooksiden, som jeg ser som noget officielt, da det er skrevet af J-Popconbrugeren og ikke som en privat person, jeg ved, der er involveret i J-Popcon. Det skete den 25-26. marts, hvorefter jeg troede, at der ville komme en udmelding på hjemmesiden, men det er som sagt ikke sket, så jeg valgte at skrive om det nu.

J-Popcon forbliver i februar (eller i hvert fald starten af året) - i hvert fald så længe de er i DGI-byen og Øksnehallen, da det åbenbart ikke er muligt at få den ønskede lokalekombination i november længere. Hvorfor det er så svært at skrive på hjemmesiden, er mig en gåde. Men takket være Facebookbeskeden, kan jeg nu tillade mig at tale frit om det. Jeg kan godt forstå, J-Popcons bevæggrunde for flytningen. Der er heller ikke mere at gøre der. Sagen er lukket.
Det jeg til gengæld kan undre mig over, er J-Popcons håndtering af kommunikation i forbindelse med denne sag. Der er selvfølgelig heller ikke noget, at gøre ved det nu, men jeg håber, at fremtidige sagen vil blive håndteret bedre, for det her har været under al kritik. Kommunikation har aldrig været J-Popcons stærke side, og man kan efterhånden ikke bare give nogle personer skylden, da der har været stor udskiftning i både bestyrelsen og arrangørgruppen, sådan er mit indtryk i hvert fald. Der har været nogle små forbedringer igennem de sidste år, men det burde også være nemt, når kommunikationen nærmest var ikke-eksisterende førhen.

Jeg har da en kontaktvej til J-Popcon, da jeg er venner med en af bestyrelses- medlemmerne, som jeg kan ringe eller skrive til, når der er noget. I forbindelse med denne sag har det dog bare ikke været nok, da der har været modstridende info i sfæren, og det var meget svært at få et klart svar og en dialog.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar