lørdag den 28. april 2012

Under 2 uger til SVScon

På det sidste er tiden gået hurtigt, og der er nu under 2 uger til SVScon. Så den næste tid vil mine posts nok være meget præget af det. Mit hjem er også meget præget af det. Stuen er fyldt med ting over det hele - og der kommer flere til indenfor den næste tid, da vi har bestilt en masse ting hjem. Vi har dog været ret uheldige med vores forsendelser indtil videre. Farvepatronerne og netkortene blev dels sendt til et andet afhentningssted, og da vi så skulle hente dem sidste lørdag, fik vi udleveret en fod til en ipad i stedet for. XD Vi har skrevet en klagemail og snakket med dem over telefon, men vi har stadig ikke set skyggen af den rigtige pakke. Vi har også bestilt et telt til receptionen, da det vi brugte sidste år, var lånt af en bekendt af en af arrangørerne og fotografen, der desværre gik bort nogle uger efter connen. Teltet skulle komme i to pakker - skelet og "dug", men da vi åbnede den ene pakke, var der kun topdug med og ingen sider. Dem havde de åbenbart glemt at sende med. Skulle dette vise sig, at være de eneste problemer vi får til dette års con, er jeg dog meget tilfreds.

Tidligere på ugen løb vi tør på sovepladser, hvilket skabte røre hos dem, der endnu ikke har betalt. Men jeg kan simpelthen ikke forstå, at hvis man er så afhængig af at få en soveplads, og man ved at man skal med til connen, hvorfor i al verden får man så ikke betalt med det samme...? Hvorfor udsætte det til sidste øjeblik? Takket være den herlige bestyrer af Sportscenter Herning, fik vi dog skaffet nogle flere sovepladser. Som noget nyt i år er det også muligt at overnatte udenfor i telt. Så jeg håber, at vi efterhånden er dækket ind på den front nu.

Der har været en meget større tilstrømning af tilmeldinger og betalinger inden for de sidste 2-3 uger, end vi havde regnet med. Pt. er der 815 betalte og vi har lige rundet de 1000 tilmeldte. Vi har derfor valgt at sætte en max på 1000. Jeg tvivler stadig på, at vi når den, men det er bedre at have den end ikke. Mit gæt er, at der kommer ca. 920 til dette års SVScon. Under alle omstændigheder ser der ud til at komme en stigning, da vi sidste år havde 750 deltagere - og der syntes jeg, det var stort og mange folk. Den store tilstrømning har dog forbedret mine forhåbninger for næste år. 

Selvom jeg nu har arbejdet med SVScon i ca. 5 år, kan jeg stadig blive overrasket over de mindre gennemtænkte spørgsmål, som jeg støder på i den forbindelse. Det kan være spørgsmål som: "Skal vi selv medbringe sovepose og madras, når vi skal overnatte i sportshallen?" Fra personens synspunkt kan jeg da godt se, at det er rart at vide og at det ville være rart, hvis man ikke skulle medbringe sovegrej selv. Men jeg ville ønske at disse folk lige prøvede at vende spørgsmålet i hovedet en ekstra gang, inden de skrev og prøvede at se det fra arrangørernes side. For vi har da selvfølgelig 600 soveposer og liggeunderlag, som vi deler ud til folk, når de ankommer. *sarkasme* (hvis du skulle være i tvivl.) Andre eksempler: "Når min mor nu har betalt for mig, skal jeg så medbringe hendes sygesikringskort?" og "Når min søster har betalt for mig, får hun så kvitteringssmailen?"
Apropos betaling, så er vi efterhånden ved at have "uddannet" folk godt nok til, at de rent faktisk anfører deres betalingsid ved deres overførsel. Der er blevet noget længere imellem folk, der skriver noget lignende "SVS betaling", "fra din søde far" eller bare deres navn. 

Til trods for mindre eftertænksomme folks spørgsmål, folk der ikke læser hjemmesiden (eller Facebookopdateringerne), problemer med forsendelser og rodet i lejligheden, glæder jeg mig stadig meget til connen. Jeg tror, at det bliver en fed con. Det bliver i hvert fald den største SVScon nogensinde. Bare vi nu får godt vejr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar