onsdag den 16. juli 2014

Heller ingen Genki i år

Efter en række overvejelser har Morten og jeg bestemt, at vi heller ikke tager til Genki i år. Det har sådan set ikke noget med connens indhold at gøre, selvom jeg må indrømme, at jeg ikke har sat mig vildt meget ind i, hvad der skal ske i år. Det hænger jo så nok sammen med, at vi ikke skal af sted. ^^;

Tidligere på året (omkring SVS) havde Morten faktisk talt om at tage af sted til connen som hjælper for at prøve at se, hvordan det er. Det er da også endt med, at Stefan og Andreas (to af vores venner, som også er faste gophere hos SVS) tager derover som del af Random Task Force ud over Jens (min fætter og gopheransvarlig til SVS), som har været af sted som det de sidste 3 år. Så vi skal da nok få nogle beretninger fra connen. ^^

Jeg så også på mulighederne for overnatning i området. Desværre var der på det tidspunkt ikke til at finde noget til en nogenlunde pris tæt på Farum Arena. Jeg ved godt, at Genki har sovesale, men det orker hverken Morten eller jeg – ikke når de er så store. Vi bruger Anime Kitas sovesal, men der er der også kun plads til 42 eller sådan noget. På det punkt var det bedre, da Genki var i Roskilde, hvor vi overnattede på Danhostel.

De overordnede grunde til, at vi ikke tager til Genki, er af privat karakter. Dels kom der en masse andre private arrangementer hen over størstedelen af weekenderne i sommeren: en bachelorfest, der viste sig at være en polterabend, sommerLAN og en indflytterfest. Oveni det har vi også et bryllup, vi skal planlægge. Hus og have burde også blive passet mere... ja, det er ikke sådan at blive voksen. Genki ligger 14 dage før brylluppet, og en tur til Sjælland ville tage rigtig meget tid ud af kalenderen. Så det er også for at undgå stress, at vi ikke skal af sted.

Jeg ville egentlig gerne have været af sted i år, men jeg tror også, at det var en god beslutning at blive hjemme, fordi vi har så meget at se til. Jeg vil ønske alle jer, der skal af sted, en rigtig god con. Jeg ser frem til at høre om jeres oplevelser.

1 kommentar:

  1. Jeg skal heller ikke afsted i år (men heldigvis skal de andre arrangører fra Tomo-con derhen), jeg må godt nok sige at sidste år var det dog heller ikke så godt i forhold til, hvad det plejer - men jeg var til møde i starten af juli med Genki, og jeg har hørt, at det skulle blive langt bedre i år.
    Dog er jeg enig med dig i, at placeringen godt kan være lidt et problem - selve Farum Arena er et ret godt sted med god plads og lign., men sovemulighederne er virkelig ikke særlig gode, hvilket er ret ærgerligt, når man tænker på, hvor stor en con det er.

    Jeg er enig med dig i, at jeres beslutning om ikke at dukke op til i års Genki, når jeres bryllup ligger så tæt er en virkelig smart ide! Desuden ved vi ikke helt endnu om de samme problemer som sidste gang vil dukke op eller ej, men af hvad jeg har hørt skulle det klart være bedre end sidste år (jeg blev personligt selv lidt skuffet over at det meste i tidsplanen lå utrolig sent på dagen eller helt ved nattid, da jeg ikke sov på sovesal og derfor ikke ville kunne komme hjemad, hvis jeg ikke tog afsted ved en 23-tiden, normalt kan jeg sagtens gøre det til conner uden at misse store dele af eventsne, men det kunne jeg ikke sidste år til Genki, som en af de eneste gange, jeg nogensinde har oplevet det), men hvis i år bliver bedre end sidste år, må næste år jo blive endnu bedre, ikk? ;)

    Tillykke med brylluppet endnu en gang! :D

    Lolomus ~ Lolomus.blogspot.com

    SvarSlet