mandag den 7. juli 2014

Til Genki for 1. gang

Optaktsinterview nr. 2 til Genki 2014 er med Sofie Nielsen på 22 år, som skal deltage til Genki for første gang (hvilket I nok havde regnet ud pga. indlæggets titel).


Hvor længe har du været interesseret i anime og manga?
Det har været en del on-off i mange år, men jeg vil nok mene, det begyndte, da jeg var 16 år. Der kom jeg på efterskole og fik vist en del fede serier. :)

Kan du komme med nogle eksempler på serier?
Noget af det første jeg så, var nok Naruto, men det blev aldrig en serie, jeg fik set mere end de første 100 afsnit af. Tilgengæld er jeg helt vildt med Elfen Lied, som jeg har set flere gange. :)

Hvor længe har du været en del af fanmiljøet omkring anime og manga?
Måske et halvårstid sådan rigtigt. Jeg havde en kammerat, der skulle til J-popcon, hvor jeg så endte med at tage med. Det var en super oplevelse, og jeg var ikke i tvivl om, jeg skulle afsted til mere af den slags!

Hvor langt rejser du for at komme med til Genki?
Jeg bor i Aalborg, så personligt synes jeg, det er ret langt. Jeg regner med, turen kommer til at tage 6 timer.. gab o_O

Hvordan har det med at skulle rejse så langt for at komme til Genki?
Det er faktisk okay at skulle rejse så langt, det plejer at være ret hyggeligt. Det største problem ved det er at skulle finde billeter, der er billige nok til, at jeg har råd til det. Vi har dog været så heldige at få et lift med bil den ene vej, så det gør det noget mere overskueligt.

Skal du følges med nogen?
Min kæreste skal med, så jeg er spændt på, hvad han siger til det, men jeg er sikker på, det bliver fedt!

Hvor meget kender din kæreste til fanmiljøet, anime og manga?
Han er ikke vildt meget inde i anime og manga, men han bruger en del tid på at game f.eks. League of Legends, hvilket jeg har lagt mærke til, at flere også cosplayer fra.

Hvor meget betyder det for dig at have en at følges med? Ville du være taget af sted alene?
Det er super fedt at have en med og få den oplevelse sammen, men jeg ville også være taget afsted alene, hvis det var nødvendigt. Jeg plejer godt at kunne finde nogle at snakke med, selvom jeg kommer uden at kende nogen.

Hvorfor har du valgt at tage med til Genki?
Blandt andet pga. den gode oplevelse med J-popcon, men også fordi jeg vil møde nogle nye mennesker, der har de samme interesser som mig. Derudover vil jeg gerne prøve at lave mit eget kostume, og så er Genki en oplagt mulighed til at få det vist frem!

Hvem planlægger du så at cosplaye?

Jeg ved ikke, om man kan kalde det et cosplay, da kostumet er ud fra eget design, men temaet er steampunk. Jeg kunne ikke beslutte mig for, hvem jeg ville cosplaye, så jeg endte bare med at mikse en masse ting, jeg synes er fedt fra genren. En af dem, jeg overvejede, var Alice, Madness Returns' Steamdress. Det er bare et spil med et fedt tema, selvom det er lidt for svært til mig.

Hvad er dine forventninger til Genki?
Det er svært at sige.. jeg forventer at se en masse fede cosplayes og at have det sjovt - og så forhåbenligt at få nogle nye venner. :)

Hvilken del af connen ser du mest frem til?
Craftmanship konkurrencen er jeg ret spændt på at se. Jeg synes, det er vildt, hvad folk kan lave af kostumer og tilbehør. xD
Men jeg ser også meget frem til cosplaykonkurrencen.

På hvad eller hvor regner du med at bruge mest tid til Genki?
Planen er at bruge en del tid i Artist Alley og forhåbentligt komme hjem med nogle fede ting. Jeg kommer nok også til at bruge tid i gameroom, da det er der, min kærestes interesser ligger. Derudover satser jeg da på at kunne sidde og hygge og snakke med nye venner. :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar