onsdag den 2. juli 2014

Til Genki som hjælper

Genki nærmer sig. Faktisk er der i dag under en måned til connen åbner døren. Som optakt kommer der 3 interviews med kommende deltagere. Det første er med Rasmus Jespersen på 22. Han får en lidt anderledes conoplevelse end de fleste. Han skal nemlig være en del af Random Task Force, som er en af grupperne, man kan melde sig som frivillig til. 


Hvor længe har du været interesseret i anime og manga?
Jeg kan huske første gang, jeg stødte ind i anime. Det var, da jeg var barn, og TV’et hos min morfar stod tændt, jeg tror, det var på DR1. De viste tilfældigvis Naruto episode 4 (den episode hvor Sakura, Naruto og Sasuke skulle vise overfor Kakashi, at de kunne arbejde sammen) med dansk tale og det hele. Det fangede mig. Senere når jeg så skulle underholde mig selv, og jeg ikke gad og spille spil, så var det typisk anime eller manga, der fyldte. I skolen kunne man også nemt komme til at læse lidt manga i timen. Så man kan vel godt sige, at jeg har været interesseret i anime og manga i over 7 år.

Er det første gang du skal deltage til Genki?
Nej. Det er 4 gang jeg skal nyde Genki, og det er et af højdepunkterne på hele året for mig. Så jeg glæder mig meget.

Har du været hjælper til Genki før, eller er det første gang? 
Lige siden jeg startede med at gå til conner, har jeg kun hjulpet til, og det er en fornøjelse hver gang. Til Genki har det altid været Random Task Force. Gruppen gik faktisk under navnet Power Rangers, dengang jeg startede, og vi var delt ind i teams med hver deres farve.

Hvorfor faldt valget på Random Task Force hos Genki? 
Jeg havde lige været til min første con som gopher (SVScon 2011) og havde fået blod på tanden, så jeg så, hvad den næste con var, og det var tilfældigvis Genki. Da jeg ikke rigtig kendte til Genki på daværende tidspunkt, valgte jeg et team, som man kunne arbejde for uden at have for meget kendskab til miljøet i forvejen.

Hvilke forventninger har du til arbejdet i Random Task Force? Hvor meget ved du om opgaverne?
Det er faktisk ikke, fordi jeg har så mange forventninger i år. Jeg forventer godt samarbejde og strukturet tilgang til det hele. Jeg håber dog på, at vi i år kan komme nogenlunde gnidningsløst igennem uden alt for meget kaos, men det kan kun tiden jo vise.
Egentlig har vi ikke fået fortalt så meget om vores opgaver i år, men ud fra erfaringer har jeg en rimelig god ide omkring, hvad Random Task Force laver.

Kan du komme med nogle eksempler på Random Task force-opgaver?
Gerne. Der er armbåndstjekning, brandvagter, hjælp ved opstilling og nedtagning af events, scener og generelt udstyr, garderobe, tømning af skraldespande og tjek af at der er det nødvendige på toiletterne. Det er sandsynligvis også os, der står og overvåger, at evt. køer foregår uden de store problemer. Vi hjælper generelt til der, hvor der er brug for hjælp.

Hvilke Random Task force-opgaver kan du selv bedst lide?
Garderoben er nok mit foretrukne sted. Det er, fordi der kan du både se folk i awesome cosplayes og snakke både med cosplayere og andre medhjælpere.

Hvad ser du mest frem til både mht. at være en del af Random Task Force og selve connen?
Som Random Task Force ser jeg mest frem til at arbejde sammen med en masse awesome mennesker. Der er et helt specielt sammenhold de frivillige imellem. Du kan komme uden at kende nogen i forvejen og stadig være ”inde i varmen”.
Til selve connen ser jeg mest frem til at møde mine venner. Når man har været til conner, så får man bygget endnu en vennekreds op, som man stort set kun møder til conner. Jeg har en 4-7 mennesker, som jeg ser frem til at møde igen fordi det er ved at være lang tid siden. Nogle af dem så jeg til SVScon, men andre kom desværre ikke dertil.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar